Gå til innhold
Octavia10

Klutsj ulyd


Anbefalte innlegg

Octavia 2011 modell 4x4. 

Startet bilen i går etter jobb og hørte umiddelbar ulyd (en slags blafring, gnikke, vifteaktig lyd). Kikket under panser og synes motor ristet mer enn vanlig, motordeksel vibrerte noe voldsomt. Ved tilfeldighet la jeg merke til at hvis jeg trykket klutsj inn ca 2-3 cm til jeg merker motstand, så gikk lyden helt bort. Dette gjorde jeg flere ganger uten endring og det var veldig konsist. Ringte Skoda og de sa det kanskje var noe løs klutsjvaier. Kjørte avgårde og googla litt når jeg kom hjem og sånn 90% nøkkelordmessig dukker ordet utløserlager opp støtt og stadig. Men nevnes også noe med svinghjul hvis dobbelmasse... 

Når jeg var kommet hjem var det ingen ulyd i det hele tatt. I dag morges var det en liten antydning til det, ikke like ille som i går.

Noen tanker, og evt. hvor mye arbeid det er å bytte det lageret? Er det en enmannsjobb? Har ikke så mange til å hjelpe meg men vil ikke bli overbyrdet heller hvis det er en umulig amatørjobb.

Endret av Octavia10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hei

Har du 1,6 tdi så har vi samme problem.. Viskosekobling inni svinghjulet er ødelagt og på min røy sentraluttrykker samtidig.. Her i nord skulle lokal forhandler ha 38500,- for jobben.. vanvittig system for har vært byttet på min en gang tidligere så ikke holdbart system med dobbelmassesvinghjul. og på 4x4 funker det veldig dårlig å bygge om til fast svinghjul. bare mote deg opp til å skru.. Mye skruing for å få av girkassen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...