Gå til innhold
KimfraLesja

Takboks Superb 2014 mod


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe min første skiboks. 

Prøver å manøvrere rundt I jungelen av  rails,takstativ og bokser som tilslutt skal passe sammen.

Så godt de lar seg gjøre ønsker jeg å kjøpe brukt da jeg syns prisen på en skiboks kan være litt høy.

Har et sett Thule Wingbar Edge jeg ønsker å bruke. 

Ønsker en boks som ligger lavt.

Har sett på Skiguard 850/950 men fått bekreftet at disse ikke passer på wingbar.

Hvilke bokser/takfester passer til superb??

Noen tunnel bokser blir kanskje for lave,så dem ligger for lavt?

Er det en standard på rails,slik at feks wingbar passer til både Skoda og BMW?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei! Kan være enig med deg, ikke det letteste å finne ut hva som passer sammen! https://www.thule.com/nb-no/no/roof-rack?q=3GqM8Lw3x På denne siden finner du hvilke modeller som passer din bil! Thule 850 er en fin boks man får til fin pris brukt! Grunnen til att wingbar Edge ikke vil funke i så fall er nok att den bygger for lite, så boksen vil sannsynlig ligge på taket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

vi har Whispbar takbøyler og Thule takboks (den største som fins omtrent). Takboksen kommer omtrent ikke lavere med denne løsningen. men problemet er også at takboksen ved last tar ned i taket på bilen og riper lakken på taket. Jeg ville gått for Thule sine takbøyler. da får du luft mellom takboks og tak. Griperne på takboksen har også problemer med å gape stort nok for å komme på Whispbar bøylene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Vet svaret er litt sent men bedre sent enn aldri.

Jeg monterte Whispbar og en Packline FX222 på min Superb 14. Kjøpte boksen brukt på finn. Ikke helt strøken men funker fint.

Boksen sitter som støpt på bilen, kun milimeter over "hai-finna" på taket.

Personlig syntes jeg boksen passer fint til bilen og det er lite støy, selv om det selvfølgelig blir mer støy med boks enn uten.

Legger ved ett par bilder fra når den ble satt på så får du se:

 

P.s, har i ettertid bestilt krom-list og bokstaver for å sette langs kanten av boksen som gjør at den blir noe penere og passer bedre til bilen.

Takboks1.jpg

Takboks2.jpg

Endret av Sven-Gøran
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...