Gå til innhold
Scout

Canton lydanlegg døde - noen tips?


Anbefalte innlegg

Plutselig døde stereoanlegget. Canton. Sitter i en Octavia Scout 2017 mod. Kan ikke forstå hva som er grunnen. Finner ikke noen innstillinger som er feil heller. Det kommer bare lyd ut av en elendig høyttaler midt i dashbordet. Tips til sjekkpunkter mottas med takk.

Endret av Scout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fasit er det jo omtrent helt umulig å komme med, men noen ting kan du jo kanskje se litt nærmere på.

  • Sikring(er) 
  • Kontakt bak på spilleren kan ha løsnet
  • Ledningskontakten til Canton sub kan ha løsnet
  • Feil på spilleren/Infotainmentsystemet i bilen
  • Har jo også lest om ledningsbrudd også, men det har jo aldri vært i en så ny bil som dette her

Men det kan også være så enkelt som at Infotainmentsystemet i din bil trenger en SW oppdatering, dette er jo uansett en garantisak så lenge du har en 2017 modell, men det er jo som regel både tidkrevende og passer dårlig å komme seg til verkstedet........ 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Superb lll: Takk for svar! Ser ut som det er SW feil. Jeg kobla ut iPhone med Spotify/Blåtann, lot bilen stå en time, og prøvde å starte anlegget igjen nå nettopp. Og da virka det. Noe muffens her. Har vært borti at låter spilles av med dobbel hastighet, spraking etc, og at jeg må starte avspilling på nytt. Lukter bug i infotainmentsystemet. Regner med jeg bestiller en time for oppgradering av SW for sikkerhets skyld ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd dette flere ganger selv, med ujevnt mellomrom, ofte har en restart med åpning av bilen imellom gjort susen.

Jeg meldte dette inn ved service og de gjorde da et eller annet med SW, så er nok tilfellet at det hjelper med din også. Når problemet ikke er konstant er det jo ikke noe stress ?

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...