Gå til innhold
Octavia10

Oljeskiftservice


Anbefalte innlegg

Er dette kun filter og oljebytte? Betaler folk virkelig nærmere 3000,- for dette hos merkeverksted?  Ei flaske på 5L burde vel være nok og filteret koster jo ingenting i forhold. Youtube antyder å holde inne SET knapp ved påslag av tenning for å nullstille varsel i etterkant.

Bilen er vel og merke bare 1 år, og vurderer verdien av argumentet "har utført alle servicer på merkeverksted" ved evt. salg senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en bil som fremdeles er under nybilgarantien så er jo dette gull verdt (etter min mening) og nødvendig for å beholde garantienen , for selv nye biler kan det skje mye med om en er riktig uheldig, og da kan «tusenlappene» virkelig fly avgårde.

Ingen behøver jo å følge opp dette, men da har ingen noen rettigheter om noe skulle skje med bilen heller. Så da er det jo bare å velge hva som frister mest. En behøver sikkert ikke utføre dette på merkeverkstedet heller, bare en sørger for at det verkstedet en utfører dette på er godkjent og kan føre dette inn i bilens digitale servicehefte.

Nå er det vel også forskjellige serviceprogram/intervaller en kan velge etter hva jeg har lest,  enten 

  • 1år/15.000km

eller

  • 2å/30.000km (Longlife)

Alt avhengig av hva som kommer først eller hva bilen sier fra om pga kjøremønsteret, Longlife serviceintervall er gjerne hva bilen er satt opp med fra fabrikk, men har lest at en her kan velge, men det må jo legges inn i bilen på verkstedet, slik at bilen varsler til rett tid.

Min 2016 Superb 1,8/180hk TSi (reg. Mars 2016) hadde sin første service i Mai/Juni mnd. 2017 og hadde da kjørt ca 29.000km, dette kom på ca 4.000,- inkl bytte av div. filter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Octavia10 skrev:

Er dette kun filter og oljebytte? Betaler folk virkelig nærmere 3000,- for dette hos merkeverksted?  Ei flaske på 5L burde vel være nok og filteret koster jo ingenting i forhold. Youtube antyder å holde inne SET knapp ved påslag av tenning for å nullstille varsel i etterkant.

Bilen er vel og merke bare 1 år, og vurderer verdien av argumentet "har utført alle servicer på merkeverksted" ved evt. salg senere.

3000,- for kun oljeservice? Det hørtes ut som en høy pris.. (Og ja, jeg bruker kun merkeverksted selv.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...