Gå til innhold
JohnMartin

Ekstralys


Anbefalte innlegg

Etter å ha kjørt rundt med Rigid SR20 på Superb'en, så må jeg si at jeg er skuffet over lysene på Kodiaq'en, men det er vel ikke egentlig ikke rart :P

Etter å ha sjekket frem og tilbake, så ser det nå ut som at jeg ikke får montert SR20 på Kodiaq'en pga. alle sensorene i fronten :/
Prøvde å blende av de to sentrerte park sensorene i front, slik det er gjort på VAG tidligere, men fungerer ikke på Kodiaq.
Får da feilmelding hver gang man starter og blant annet park assist fungerer ikke.
Første bilen som forhandler og gutta på verkstedet hadde vært borti der det ikke fungerte å enkelt blende av sensorene. Nedtur.

Vurderer å kjøpe 2 x Lazer ST-8 istedenfor.

Lurer egentlig mest på om det er noen andre som har montert ekstralys på Kodiaq'en og evt hvilke lys og erfaringer?
Og hvor/hvordan er de montert?

 

--
John Martin

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser https://www.qpax.se/modellanpassad-10/skoda-1042/q-led-skoda-kodiaq-17-faste-for-led-ramp-led-extraljus selger lysfeste, og da en modell tilpasset RDS 20", så burde kanskje vært mulig å få til?

Under skiltet ser det også ut til at det er greit med plass:

SKO-KODIAQPX36BL_1.jpg

 

Endret av CitizenX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i kontakt med qpax.se, men de kunne ikke garantere at festet deres gikk utenom sensorene.

Kunne få med avblending til sensorene på kjøpet, men det hjelper jo ikke når Skoda har endret innstillingene slik at man får feilmelding når man fester de. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutes ago, Vandreren said:

Synes det er svært gode lys på Kodiaq så ser ikke behov for ekstralys.

Når du går fra en bil med Rigid 20" led bar, så er lysene på Kodiaq dårlig ;)

Men av de bedre standard lysene, ja. Led lysene lyset godt og reflekterer veldig godt på reflekser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutes ago, Vikhag1 said:

Jeg har fått montert Lazer Triple-R 750 på min. Montert på skiltplate med sidefester.  Litt vanskelig å se på bilde men har ikke hentet bilen ennå.

IMG_0435.jpg

Det så jo ikke så dumt ut.

Men hvis du ikke har fått bilen enda, så antar jeg at du ikke har fått sjekket hvordan det fungerer med radar og kamera i front? :)

Kunne du evt tatt et bilde av skjermen i bilen når du har aktivert kamera i front?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Jeg liker ikke dette noe særlig. Dessuten fort gjort for noen svake sjeler å prøve å få de av. Har skjedde meg tidligere.
Jeg funderer heller på å sette en ledplanke bak grillen - eller aller helst kutte grillen i øvre halvdel og sette planken inn der.
Da kommer  lyset høyere opp og selve planken blir integrert inn i grillen. 
Tror ledplanker blir godkjent om kort tid på vanlige biler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...