Gå til innhold
Reparatøren

Dekk


Anbefalte innlegg

Jeg er en svoren Continental mann, og kan trygt anbefale det. Nå er det andre bilen jeg har med sportcontact 3 da, og de har vært veldig slitesterke. De er vel ikke lenger i salg, men Continetal er jo jevnt over veldig bra dekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, PaulusA skrev:

Hehe, nå foretrekker jeg Michelin, men både Conti og Goodyear er bra dekkmerker

Hvilken dimensjon?

Da jeg forska som verst på dekk, kom Continental og Michelin best ut mht støy i tester. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, PaulusA skrev:

Hehe, og der var jo du grundig @Scout ?

Syntes ikke Nokian Blue var så gærn heller, men kun prøvd noen få tusen km på en bil

Hehe @PaulusA. Ganske grundig :-). Det  jeg kom frem til, var at støynivået i Octavia er hinsides ubetydelige dekktypeforskjeller. Her må man gå grundig til verks hvis man skal få effekt. Dvs ned på 16" og 55 profil. Da har du nok gummi på de fleste dekktypene til at alt går sivilisert for seg i støyavdelinga. Ergo trenger man ikke bekymre seg særlig for produsent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en god plan @Håvard

Jeg er ikke så stresset selv når det gjelder støy, men så har vi heller ikke så fæl asfalt her på Østlandet. @Scout sliter jo også med asfalten

For "mine" hastigheter" er 225/45-17" fint, men for landevei og slikt er jo spesielt 205 bredde helt greit, og allerede der er lyden lavere.

Men, i Octavia har de jo lagt inn mye snacks og dessverre spart på noe, bl.a. støyisolering og f.eks lys til sminkespeil

Neste dekk sett blir nok kanskje Michelin for min del, men har vel kanskje en sommer til på de Dunlop dekkene jeg fikk med. Kjører jo ca 50k i året

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...