Gå til innhold
OmegaPO

Tåkelys


Anbefalte innlegg

Er det disse du også har @Jan Broder ? 

https://www.ekstralys.no/lumen-prosystem-led-kit?___store=default&nosto=nosto-page-category1&art=13128

Ser i tilleggsinformasjon her at det står:

  • Inkluderer to stykk pærer og to stykk motstander
  • Pæresettet er CAN-bus-kompatibelt og vil fungere på de fleste biler uten problem med feilmelding. Det finnes forøvrig unntak, typisk enkelte tyske biler kan være litt kranglete med dette LED-kittet. Vi hjelper deg med å enten fjerne feilmeldingen eller bytte til annet produkt om du er uheldig med feilmeldingen. Om du har problemer med feilmelding anbefaler vi denne motstanden for å løse  
Og likevel får du feilmelding på bilen?  
 
Vil det da være plass bak lykta til dette ekstra settet med motstand for å eliminere feilmelding.... ?
Tilleggsinfo hvis noen kjøper dette: OBS! Motstanden bruker 50w og blir veldig varm, så den må ikke plasseres inntil plastikk eller være i kontakt med andre ledninger. I såfall kan den smelte plasten 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Ken skrev:

Hvis det ikke er veldig mye som skal til for å få inn lykta med led-pæra pga spyletanken, så kan du jo ta varmepistolen og varme tanken akkurat hvor pæra dønner, og dytte inn/forme så det blir plass B|

Er bestilt nye pærer...

så på det tredje skal det skje!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har disse pærene. Ingen løs motstand i tillegg nei. Men jeg skal prøve å sette det inn til våren.
https://www.ekstralys.no/lumen-prosystem-led-kit?___store=default&nosto=nosto-page-category1&art=13128

Jeg har vel det dere kaller en Octavis 2016 modell (kjøpt 2017 ny) og etter som jeg husker så var det god plass bak lyktene på begge sider. Jeg oppdaget i allefall ingen problemer da jeg monterte pærene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Jan Broder skrev:

Jeg har disse pærene. Ingen løs motstand i tillegg nei. Men jeg skal prøve å sette det inn til våren.
https://www.ekstralys.no/lumen-prosystem-led-kit?___store=default&nosto=nosto-page-category1&art=13128

Jeg har vel det dere kaller en Octavis 2016 modell (kjøpt 2017 ny) og etter som jeg husker så var det god plass bak lyktene på begge sider. Jeg oppdaget i allefall ingen problemer da jeg monterte pærene.

Kommer kanskje an på om det er bensin/diesel, størrelse og plassering av ting&tang under panseret? De nye passer vel, men muligens dårligere lys...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er de montert. Måtte modifisere noe smått både på pærene og motstanden. Meste av jobben var stripsing av kabler, og det hjalp heller ikke at det er -10 grader ute...

Og i tillegg 20% rabatt på det jeg kjøpte          2 dager ETTER jeg hadde bestilt(!) men ellers fornøyd. Ser bra ut, bortsett fra at bilen er møkkete. 

 

EDEB998B-35CB-4BC3-A4D4-D308B8E97F4C.jpeg

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp - slik skal det se ut. Dessuten kommer du til å bli overasket av at du nå har tåkelys/grøftelys som faktisk fungerer. Bare test ut på svingete trange landeveier. Fullt lys med grøft - automatisk blending ned på nærlys + bare å smelle inn knappen for grøftelyset. Funker greit for meg. 
Husk: Bruk de aldri på vått/mørkt føre med motgående trafikk. De kan blende unødvendig mye.
Men  - det er perfekt kjørelys om dagen. (Og jeg tror det er lettere og billigere enn å skifte hovedlyset.

Hvor lang tid går det før du også har skiftet til LED i ryggelysene dine? 2 dager? (Dersom du ikke allerede har gjort det)
Anbefales MEGET sterkt. Her fikk jeg ingen feilmeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. 

Noe spesiell modifisering? Som man bør være klar over.. eller bare "bunting" av lange kabler..

Fant du grei plass til motstanden som blir veldig varm så den ikke smelter noe plast

Ser jo mye mye bedre ut med tilnærmet lik fargetemperatur enn med halogen ja !!  

Men hvordan lyser lysmengden ut på veien foran bilen på disse pærene VS de vanlige halogen pærene @OmegaPO?

(Ser @Jan Broder sine er oppgitt til 3000lumen, men disse du har montert er oppgitt kun i watt, så derfor jeg lurer... ) 

EDIT: ser forresten at dem har både 30w og 60w i 6000 kelvin .. hvilken watt styrke kjøpte du @OmegaPO

Endret av Ken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke store greiene, men skjærte av ‘’tappen’’ på ene siden av motstandskabelkontakten, og ene ‘’vingen’’ på pæra er for stor.

 

Motstanden er stripset i ledningene og er monert slik metalldelen unngår å komme i kontakt med ting som kan smelte.

 

Dette er pærer kun for utseende! Lyser opp så godt som ingenting på veien, og dårlig spredning.

Må nok ha litt kraftigere (dyrere!) LED før de gjør "nytte" for seg.

 

Mine er 60W, men er visstnok nærmere 10W. Derfor den trenger motstand.

898379FC-8D1A-44B0-92E8-F78E0BE9FCCF.jpeg

84B854B7-28F4-4D46-9E17-FB4BE1D1650E.jpeg

Endret av OmegaPO
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å ha sett etter hverken i manualen eller undersøkt på bilen...

Er det noen skrue/r å ta av først for å ta av dekselet rundt lykta, eller er det bare å nappe rett av dekselet rundt lykta?

Også er det vel en 2-3 skruer for å løsne lykta.. eller evt 2 skruer pluss ett "klips" ?

Hvor mange watt er forresten de originale halogen pærene i tåkelysene? 

Endret av Ken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.2.2018 den 13.10, Einar_E skrev:

Så lenge det er H8 kan vel muligens disse benyttes også i 2018 modell.

Har dem i 2015 Octavia.....gir ingen feilkoder da det følger med motstandsmodul.

Lyser ca 200% bedre enn de originale.

Lyser også hvitere lys (6500k)

https://www.megalys.no/products/philips-h8-x-tremeultinon-led2

5a969b6d561d3_Foran_03_utenskilt.thumb.jpg.93f7dddcbade74fcf7030efd3787f857.jpg

Går ikke på min 1,8 bensin hvertfall, da spylertanken står i veien og er avhengig av et bakstykke på pæra som tilsvarer originalpæra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.2.2018 den 19.52, Ken skrev:

Husk og post bilder når montert da ?

Og vurdering av lysmengde 

Lysmengden stinker! Disse pærene er kun for å få tilnærmet fargetemperatur som resten av frontlysene...

8 timer siden, Ken skrev:

Post nord kommer og dumper pærene mine i postkassa idag fikk jeg beskjed om på sms nylig.

Vet ikke om jeg rekker å bytte idag, men får se.. 

Hvilke pærer ble det?

Endret av OmegaPO
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg feiga ut iom tilfelle rottefelle/dårlig plass... Så det ble slike du kjøpte, de som stinker...

Får se da kanskje det bli retur og bytte.

Men snakka med kundechat og de halogen er 35w og disse led pærene tilsvarer 60w sa kundebehandler..  (W forbruk er ca 10) 

Så led pærene skal jo da lyse bedre enn 35w halogen.....

Endret av Ken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, OmegaPO skrev:

Går ikke på min 1,8 bensin hvertfall, da spylertanken står i veien og er avhengig av et bakstykke på pæra som tilsvarer originalpæra...

OK.

Da er det nok trangere bak lyktene på modellen fra 2017 facelift. Så da bygger de nok litt for mye.

Pærene ser i hvert fall slik ut, og lyser bra.

 

2018-03-03 10.16.22.png

2018-03-03 10.16.11.png

2018-03-03 10.16.04.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ken skrev:

Nei jeg feiga ut iom tilfelle rottefelle/dårlig plass... Så det ble slike du kjøpte, de som stinker...

Får se da kanskje det bli retur og bytte.

Men snakka med kundechat og de halogen er 35w og disse led pærene tilsvarer 60w sa kundebehandler..  (W forbruk er ca 10) 

Så led pærene skal jo da lyse bedre enn 35w halogen.....

Jeg vil beholde mine, da det hovedsaklig var fargen jeg ville ha. Ville prøvd dem først

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ok. 

Hovedsakelig fargen jeg er ute etter også, så lyser de tilsvarende i styrke så er det greit nok.

Har vært ute no å tatt noen bilder så jeg har å sammenligne noe led pærene er montert. Bring skrøna med sms meldinga si idag tidlig, kom ikke noe pærer her i dag. Så da må jeg vente til mandag da shø..

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...