Gå til innhold
JensLeirvaag

Registerreim


Anbefalte innlegg

  • 3 måneder senere...

Heisann :) 

Regner med at der er samme 1,6 liter diesel som sto i min 2012 octavia, intervallet på den var 210.000 km, sto ingenting om alder (jeg ville personlig skiftet etter en 8-10 år) 

Sverre

Endret av Sverre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer det mange forskjellige intervaller opp når en søker litt, med alt fra 80.000km /5år, og helt opp til 180.000km/5år som jeg har funnet. Ser det også verserer enda flere muligheter både her og på nettet generelt, men det er vel slike ting som dette som det kan stå noe om i et servicehefte?

Forskjellige motorer har tydeligvis forskjellige intervaller også, så her er det ikke en fasit som gjelder for alle Skoda motorer, for dette varierer stort.

Uansett så er det jo det som kommer først en må forholde seg til, enten det er kjørelengden eller alder. 

Det smarteste er jo definitivt og forhøre seg med sin lokale forhandler for å få fasiten, så får en jo etter å ha mottatt korrekte opplysninger selv velge hvor en bytter denne. Bare husk at hos en forhandler så er gjerne også bytte av både strammehjul og vannpumpe inkludert, slik at prisene blir sammenlignet på likt grunnlag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...