Gå til innhold
Kjetil

Skvettlapper Skoda Superb 2017


Anbefalte innlegg

Hei og velkommen til forumet @Kjetil :) 

Flott bil du har :) 

Når det gjelder skvettlapper så er det bare om å gjøre å få dem på så fort som mulig både foran og bak. Jeg har en 2016 Superb og foran ble det satt på når bilen ble levert, dessverre så lot jeg være å montere de bak, de ble ikke montert før ca 6 med etter at jeg fikk bilen. Da var allerede underkanten av fangeren bak nesten helt «sandblåst», klarlakken var helt borte, og det var tydelige merker i lakken også. Her er det nå helt matt, og det hjelper ikke med polish heller, her er det varige lakkskader.

Så mitt tips er som nevnt, monter skvettlapper både foran og bak så snart som mulig om du ønsker å beholde lakken så hel som mulig. De er ikke så store, men hjelper mye mot lakkskader, mot smuss og skitt hjelper de stort sett ingen verdens ting....... Legger ved et bilde av min egen bil med skvettlapper montert.

5a901261cf223_Skjermbilde2018-02-23kl_14.08_14.thumb.png.52619c7e7dfe9bfca31ea60e2169ba55.png

 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for kjapt svar.

Høres ut som det er greit å investere i skvettlapper da ja, basert på din erfaring. Ut fra bildet du la ved, ser det ikke så aller verst ut heller. Så da har jeg bestilt skvettlapper hos Skoda-forhandleren. Koster ikke mer enn drøyt 400 for alle, så er nok vel anvendte penger det vil jeg tro.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk å kjøpe originale.

Kjøpte noen billige på e-bay på min forrige bil. De holdt ca 6 mnd, da gikk de i oppløsning..

Endret av OmegaPO
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Headsup til folk som vil ha skvettlapper, ikke alle som har tenkt på dette.

 

Har selv en Superb 17 som var montert noen ganske pene sportslige skvettlapper på.

Men skulle å foliere bilen min som fronten pga steinsprut og noe som heter chromedelete.

 

Da jeg gjore dette så spurte han om jeg ville ha vekk skvettlappene og jeg sa ja men de må jo være der for en grunn beskytte lakken osv.

 

Dette fikset han med å ligge en ganske tykk gjennomsiktig folieder steinspruten treffer og den skal tåle hvertfall 8 år og 150.000 km så dette er faktisk helt nydelig.

 

Bare tiul info til folk som er like syk i hodet som meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...