Gå til innhold
Vandreren

Baklys med lysbryter i Auto?


Anbefalte innlegg

15 timer siden, Kodiaq6011 skrev:

Adblue, egr, dpf, masse dritt de har puttet inn i bilene for å lure miljøkrav. Har minimal effekt.  Kjør en bil uten dpf og med dpf av samme modell. Og sjekk utslipp. 0 forskjell.

Nja, der tar du ganske så feil. For det første, så eksisterer ikke samme motor med og uten dpf,  egr og adblue. Så, da har man en stor jobb forran seg for å få testet dette. Mye skruing med andre ord.

For det andre. Det er ekstreme forskjeller på utslipp på en 2005-07 modell dieselbil og en 2018 dieselbil. Er også en grunn til at alle bensinbiler som blirprdusert av VAG konsernet i 2018 får partikkelfilter på lik linje som diesel bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Kodiaq6011 skrev:

Trenger ikke å skru for å fjerne dpf eller egr. Bare å programere det bort mente jeg. Og du har helt rett ang utslipp. Jeg har en mercedes e200 2008mod maks tunet til 204hk fra 136hk org. Utslipp etter måling for ca 1mnd var co2  134g. Skoda med 2liter og ny teknologi hadde 154g co2 utslipp. Nox verdi er høyere på mercedes enn kodiaqen pga adblue tilsetting. Men så har mercedesen gått 1.3mill km.

Dpf må fysisk fjernes, og EGR egentlig må blendes. Og utslippene øker betraklig ved å gjøre dette. Og jeg er ganske i tvil om om co2 tallene på Mercedesen din stemmer. Kan stemme om det er bensin motor... men, ikke om det er diesel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...