Gå til innhold
sletto

Lakkforsegling?


Anbefalte innlegg

bestiller Kodiaq Sportline , mest sannsynlig i black magic, iløpet av mars, og det blir første helt nye bil.
flere som anbefaler lakkforsegling, og jeg lurer da på om det er noe Skoda vil holde imot meg ved en evt reklamasjon,  og om det er greit, hvilken type lakkforsegling folket anbefaler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lakkforsegling er en form for forsegling av porene i lakken, faktisk, som beskytter lakken, er i noen tilfeller hydrofibisk,  gjør at forurensing og skitt ikke fester sege like lett til lakken, og letter renholdet av bilen.

Du kan lese mer på www.ditec.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med riktig lakkforsegling, har du skinnende ren bil etter en liten runde med vannslangen.

hvis du ser på lakk i rkt nok mikroskop, vil du se et landskap med topper og daler som likner på alpene. Det man gjør med 

Vi er vel nesten klar for å ta en avgjørelse, men jeg vil gjerne få et skriftlig tilbud på 5-seter sportline med det utstyret vi satte opp da jeg var innom, pluss nøkkeltilpassings-tillegget, og bad road, slik at jeg har de korrekte tallene før vi tar en endelig avgjørelse.akkforsegling, er å fylle alle disse dalene slik at man sitter igjen med en så godt som slett flate, og lakkforseglingen er mange ganger hardere enn hva voksen er, og er derfor mye mer ripemotstandsdyktig, og man beskytter også bedre mot overflaterust.
 
men du kan så klart polere isteden, men skal du holde bilen like pen med polering som med lakkforsegling, så må du nok belage deg på å polere minst 4-5 ganger i året.
 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seg har Ditec behandling på min 2016 Superb, men det er ikke noe jeg kommer til å gjøre på neste bil. Skulle jeg evt ha gjort det så ville det ha vært Ditec Ceramic, for den skal være betydelig bedre (og mer kostbar).

Neste bil sender jeg heller avgårde for en skikkelig lakkrens, polering og voksing 1 gang i året i stedet.

Hele fronten på Superben bærer preg av dette ikke har holdt mål, flekker/misfarging i lakken etter mye salt, ser det er «gulaktige» flekker på den hvite fangeren som ikke går bort. Ditec kan sikkert være meget bra, men er som sagt ikke fornøyd med dette selv, men det kan selvfølgelig rett og slett komme av alt saltet den ble utsatt for i fjor vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt advart mot Ditec det siste døgnet, faktisk.  gutta på Detailer-nettsiden www.dnc.no er mildt sagt kritisk til Ditec, og kaller det vel for bortkasta penger, og paintdestroyer. 
Men, det finnes andre typer som er veldig, veldig bra, feks Royalshine, som er en 2-komponentsak med elektrokjemisk binding til lakken. 

blir nok det tenker jeg, alternativt har jeg fått anbefalt askerautospa.no, som også går for å være i toppskiktet på detailing og lakkforsegling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger var positiv til både lakkforsegling og understellsbehandling. De brukte visstnok tectyl på alle sine biler, og jeg får min understellsbehandlet før levering.

De kunne også fikse lakkforsegling (autoglym)  men jeg satser nok på Royalshine fra en kar jeg har fått anbefalt av en kompis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...