Gå til innhold
Jan Biribakken

Serviceintervall


Anbefalte innlegg

Det kommer faktisk litt an på hvilken årsmodell det er snakk om. Fori  de siste årene nå så er det gjerne benyttet Longlife-servicer/oljeskift som sier 30.000km/2år, avhengig av hva som kommer først. Hadde det slik på min forrige bil også, en VW Golf 2014 modell, men når Skoda begynte med dette vet jeg ikke.

Noen velger derimot å bytte olje årlig (ved ca 15.000km), men det må bestemmes (på de nyere årsmodellene) hos forhandleren og programmeres i serveintervallet til bilen, slik at bilen varsler til riktig tid.

Jeg hadde første service/inspeksjon/oljeskift etter 1 år og 2 mnd på min 2016 Superb, da hadde bilen kjørt 28.200km, og varslet da at service nærmet seg.

Dette står jo også i serviceheftet (om din bil er levert med det), jeg har ikke et fysisk servicehefte i bilen i det hele tatt. Bilen sier i fra om alt, så jeg bare sjekker opp at alle væskenivået er i orden og kjører til bilen sier i fra selv, og det er akkurat hva selgeren sa at jeg skulle gjøre. :) 

Da opprettholder jeg både nybilgarantien og mobilitetsgarantien som bilen er levert med fra fabrikk/importør :) 

Endret av Superb lll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gjerne hovedservice hver 30.000km, og på eldre modeller et oljeskift på 15.000km i mellom. Så en hovedservice ved 150.000km høres riktig ut det, om det er registerreim eller registerkjede på din bil er jo også noe du burde finne ut av (om du ikke allerede vet det), slik at det blir byttet registerreim ved riktig intervall (om din bil har registerreim da selvfølgelig).

Om bilen din har fulgt servicer fra før av, så har den vel enten et servicehefte i bilmappa, ellers så har jo verkstedet som har utført servicene den dokumentasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...