Gå til innhold
Superb lll

Hvordan finne innpress/ET på originale Skoda felger?


Anbefalte innlegg

Sitter med tilbehørskatalogen til Octavia i hånda, og der er det jo en del forskjellige felger, men innpress er ikke nevnt med et eneste ord. Det samme gjelder for alle andre Skoda modellers sine tilbehørskataloger også.

Mulig det bare er jeg som ikke klarer å søke skikkelig, men så langt har ikke min «venn» Google vært til så veldig god hjelp. jeg har funnet noen felg-specs på en engelsk Skoda side, men jeg finner ikke alle felgene til Octavia der.

Jeg leter etter felger til en Octavia Scout som jeg vurderer å bestille, men den felgen som er beregnet til Scout er ikke min favoritt, men de andre felgene jeg så langt har funnet og liker har ikke riktig innpress, og vil da ende for dypt inn i skjerm/hjulbuen, og da blir det jo heller ikke riktig sporvidde. Det er innenfor de lovlige grensene på +/- 15mm totalt pr aksel, men jeg foretrekker å bruke det som faktisk skal benyttes. 

Det kan jo hende at Karoq sine felger kan passe til Scout også, men når en ikke finner ut hvilket innpress felgene har så blir det vanskelig.

Noen gode tips til hvordan en finner innpresset/ET på Skoda sine felger?

 

Har prøvet meg med forskjellige søke ord, som spesifikasjoner, specs, offset, alloy wheels, rims og så felgnavnet, men så langt er det kun noen få felger jeg finner de opplysningene jeg trenger. Så dette håper jeg det finnes en bedre løsning på, håper noen har en god fasit her :) 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser ut som Skoda sin egen side, med over 220 felger om jeg forstår riktig. Her står iallefall alt av ET og de greiene der. :)

http://eshop.skoda-auto.com/cz/en/b2c/rims

Jeg brukte Skodabutikken.no når jeg fant mine felger, men denne er som nevnt i en annen tråd desverre avviklet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...