Gå til innhold
Octavia10

Bytte fjær, mye jobb?


Anbefalte innlegg

På en 2012 modell, knekt foran, føles ut som topplageret ikke snur seg særlig lenger. 2-3 forskjellige verksteder vil alle ha ca 4500,- for jobben. Bildeler har det jeg trenger til 1300,- Overkommelig jobb å gjøre selv? Må drivaksel ut av navet for at jeg skal kunne få broa/armen langt nok ned til å få opp og ut demper? 

Endret av Octavia10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke, men på gammelskonken min (galant) gikk det greit uten å ta ut drivaksel fra navet. 

Har du peiling på hva du driver med og verktøy for jobben så skal det være greit å gjøre selv. Hvus ikke kan det være verdt 4,5K

Men har du spurt youtube ? 

https://www.google.no/search?newwindow=1&client=tablet-android-samsung&ei=CB6wWs3hI-nU6AT_0aKIDA&q=replace+front+shock+absorber+octavia&oq=replace+front+shock+absorber+octavia&gs_l=mobile-gws-serp.3...148071.174905..175885...8....507.4662.24j15j1j5-1..........1..mobile-gws-wiz-serp.......30i10j0i13i30j0i13i5i30j0i8i13i30.wEQjpBSZUD0%3D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg om røkla jeg måtte gjennom forrige gang på en annen bil av akkurat samme årgang, da ble det stopp pga fastrusta viskere av alle ting (for å komme til toppmontering) samt et helt fastrusta stag. Var vel og merke på venstre side, mener å huske jeg har mer plass å jobbe med på høyre.

 

Men ettersom jeg får deler til ca 1000 lappen med ukens 500,- rabatt føler jeg meg nødt å prøve når det er potensielt 3500 å spare. Skal gi det et forsøk på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...