Gå til innhold
kodiak2017

MDS – «Snow modus»


Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å finne ut hvordan «Snow modus» i MDS virker under kjøring på snø, men finner ikke ut av hvilke systemer som er koblet inn i denne modusen. Er det noen her som vet hvilke systemer som er aktivisert (eller eventuelt deaktivert) med kjøring med bilen i «Snow mudus»?

Hadde også vært morsomt om noen vet om «Snow modus» og «OFFROAD-modus» virker når de er koblet inn samtidig? Hjelper de to modusene hverandre når de er koblet inn samtidig? Eller vil den den ene overstyre den andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
På ‎01‎.‎04‎.‎2018 den 19.26, Kodiaq6011 skrev:

Har kjørt min ca 10.000km utenom adblue så er jeg fornøyd. Har etterfylt 10liter og kanskje litt til. Skulle hatt større adblue tank.

Jeg har kjørt 9000km nå med min, og den påstår det fortsatt er 3000km å kjøre med adblue. Men så har jeg mye langkjøring, det har kanskje en del å si? Fra start stod det at det var 8500km rekkevidde med adblue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken for AdBlue er ca 12 liter står det i instruksjonsboka til Kodiaq ser jeg @tronna, legger ved et skjermbilde her

5accb5e7e59e1_Skjermbilde2018-04-10kl_15_01_25.thumb.png.513cc1a781fd385a91cf99e049966736.png

Men Skoda er ganske rause med kapasiteten på drivstofftanken på min Superb, så det er ikke umulig at det er litt mer enn 12 liter en kan få på :) 

 

Bensintanken i min bil skal ha en kapasitet på 66liter, derav 6 liter er reserve står det i boka, men jeg når jeg fyller opp tanken (og da fremdeles kan kjøre ca 80-90km til etter kjørecomputeren), så har jeg fylt på hele 69,5 liter (og da gir jeg meg når pumpa løser ut den første gangen), så å passere 70 ltr burde nok ikke være en umulighet i praksis, men det skulle jo ikke vært det i følge instruksjonsboka.......... ;) 

Endret av Superb lll
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...