Gå til innhold
Superb lll

Panserbeskyttelse


Anbefalte innlegg

Er det noen her som har noen erfaring med bruk av panserbeskyttelse, og vet om den er effektiv?

 

Jeg har en god del steinsprut i fronten på Superben, mest på støtfangeren selvfølgelig, men også en god del i panseret. 

Vet egentlig ikke helt hva jeg synes om den heller, men har vel lettere for å akseptere det på en Scout enn f.eks på Superben jeg har i dag. Legger ved både bilde og link,

https://www.gytisautek.no/skoda-octavia-2018-panserbeskytter

5abd0f8a83772_Skjermbilde2018-03-29kl_17_56_42.thumb.png.3c1734ed0e1532df4c12bbedf7d64f44.png

 

EDIT:

@CitizenX du har vel en slik?

 

Endret av Superb lll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke kjøpt meg noe sånt og satt på Superb'en min, det er fordi jeg syntes det ser helt snodig ut med noe slikt i fronten. xD

Når det kommer til hvordan den fungerer, så har jeg hørt og lest mye bra om den, når jeg har kommet over nettsider som diskuterer slike panser-beskyttere. Så det virker som det er verdt å bruke om man vil unngå mye steinsprut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler vel også at dette passer best på en type Crossover og/eller SUV, men ser faktisk noen litt høyreiste stasjonsvogner med litt ekstra sort plastikk i hjulbuer og kanaler som også har dette, og synes vel egentlig at det ikke ser så verst ut på enkelte av dem. Men på en Scout har jeg ikke sett det enda, så derfor er jeg ikke helt sikker på dette enda.........

Jeg vurderer faktisk både en klar folie på den lakkerte delen av fangeren foran og en panserbeskyttelse for å beskytte fronten på Scouten litt, for Superben har virkelig fått merke hva steinsprut kan gjøre, og det er et trist syn om jeg skal være helt ærlig......

Men Superben blir det ikke noe slikt på nei, effektivt eller ikke, der skal jeg ikke ha en slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte gjennomsiktig folie bak på min. Må ikke bli for mye dilldall på bilene. Nok med svart plast rundt hjulbuer. Du kan jo legge klar folie på hele panseret uten at det synes.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har original gjennomsiktig folie på fangeren bak på min Superb og den har fungert helt utmerket, og er veldig fornøyd med den. For bilen jeg har bestilt så har jeg valgt lastkantbeskytter i alu/sølv for fangeren bak, fordi jeg tror det vil se greit ut sammen med det alufargede feltet i nedre kant av fangeren bak som Scout har.

5abd59bfaa425_Skjermbilde2018-03-29kl_23_22_39.thumb.png.77faa5c2a46514d5c51b4e593db1ee84.png

Når det gjelder fronten så var det bare en tanke, jeg tror ikke at jeg personlig vil bli fornøyd med en panserbeskyttelse av denne typen på en stasjonsvogn, synes vel egentlig at det passer best på type crossover, SUV og/eller en varebil. Gjennomsiktig folie har jeg på min arb.bil, både på panseret og på sidene av bilen (merkelig nok ikke på kanalene) men den er jeg ikke så fornøyd med. Den har blitt gul (har hvit arb.bil), løsner i hjørnene på samtlige felt, men det kan jo ha noe med monteringen å gjøre selvfølgelig (dårlig rengjøring, svakt lim og/eller ikke så god kvalitet på folien), dette er visstnok en folie fra 3M etter hva bilansvarlig hos arb.giver har informert oss om.

Så noe slikt vil jeg ikke bruke, men det finnes sikkert andre og bedre produkter på markedet enn dette vil jeg tro. Mest sannsynlig så blir bilen uten folie og panserbeskyttelse, var mest for å høre hva de som evt. har en slik montert synes om panserbeskyttelsen og hvordan den fungerer.

At det kan bli for mye på en bil er jeg absolutt enig med deg i, det eneste jeg virkelig vil savne er skvettlapper foran, det synes jeg er tragisk at de ikke har utviklet for Scout. Vet at noen på Briskoda har klart å montere std skvettlapper, men jeg har ikke sett bilder av det, kun lest at det fungerte greit. Greit kan jo bety så mangt, så jeg følte meg ikke helt overbevist om det for å si det litt forsiktig ;) 

Takk for innspill @Scout :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Superb lll Jepp har en sånn og den gjør absolutt jobben sin med å holde panseret fritt for steinsprang.  Så er det en smakssak om det ser pent ut eller ei. For min del gjør det at bilen skiller seg litt ut fra de andre uten at det etter min oppfatning er helt harry heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At den gjør jobben er jeg ikke i tvil om @CitizenX :) 

Det ligger nok mer på hva jeg synes om den, hadde jeg valgt en type bil som Kodiaq eller Karoq så synes jeg det ser helt greit ut. Men på en mer vanlig stasjonsvogn så er jeg mer usikker, at det hadde vært fornuftig er jeg helt enig i, men er foreløpig likevel litt tankefull....... ;) 

Det er jo bare å se hvor forskjellig hvordan vi «personaliserer» våre biler, det finnes jo knapt 2 like her på forumet, så det finnes vel nesten like mange meninger som medlemmer. Så enhver for gjøre opp sin fasit, så får jeg se litt hva det ender med.

Takk for innspill @CitizenX :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Krever det noe spesielt verktøy for å bytte bremseklosser fremme på 2018 Kodiaq? Er det skrudde stempel eller er det bare å presse? mvh Tom Ronny Sundt 
    • Hei godtfolk! Jeg har drevet å klødd jeg i hodet for noe som enten er reelt, eller bare et problem laget i mitt eget hodet. I fjor høst kjøpte jeg meg en meget flott brukt Kodiaq 2018 TDI 190 hk og er generelt veldig fornøyd med kjøpet. Bilen er utstyrt med webasto som fungere både som parkeringsvarmer og som tilleggsvarmer.  Det jeg undrer meg over er det faktum at jeg synes bilen oppnår rask driftstemperatur, dvs etter 10 minutt kjøring har bilen oppnådd 90 gr og god varme i kupé. Jeg har huket av for automatisk tilleggsvarmer i infotainment siden jeg ønsker å styre denne selv, da det kan bli noe småkjøring. Jeg kan ikke høre at det suser heller etter at jeg har slått av bilen. Kan det være at den tilleggsvarmer går selvom jeg har trykket av funksjonen? Om bilen er kodet slik? Altså, det er ikke noe problem i seg selv, da nåla ikke passerer 90 gr, ingen lekkasjer, og bilen fungerer normalt ellers. Kanskje litt dumt spørsmål, siden jeg har en viss peiling på bil og klarer å orientere meg heilt greit om biler, men akkurat dette gjorde meg usikker. Før kodiaqen hadde jeg en ford tdi 2011 modell som ikke ble i nærheten så fort driftsvarm som denne.  Eneste erfaring jeg har fra VAG er en octavia tdi jeg eide for en god tid tilbake. Det hele kan være et resultat av hyperfokus grunnet min adhd diagnose, eller så er det noe som ikke stemmer😅
    • Kan være å mangt dette. Hjullager, turbo og også kupévifta kan pipe. Jeg har piping i det som virker som midlere turtallsområde for motoren. Men det rare er at det ikke piper noe som helst hvis jeg slår av kupévifta. Så da blir det bytte av den.  Hvis det et ett eller flere slitte lager i turboen så kan bilen nok brukes, men før eller senere vil turboen havarere. Hvor lang tid det tar er umulig å si. Mest sannsynlig vil turboen og motoren virke greit nok inntil at slakken blir så stor at skovlene slites mot huset og virkningsgraden faller mer og mer. Og tilslutt vil noe svikte og da er det fare for metallbiter inn i motoren. I alle fall, turboer lever et tøft liv, de snurrer fort rundt, må ha god og fungerende kjøling og god smøring fra motoroljen. Så et par regler er gode å følge for at turboen skal ha det best mulig.
    • Noen som vet hva denne «feil start/stopp» egentlig betyr? Dukket opp etter at jeg startet bilen idag
    • Trenger hjelp her, antiskrens, firehjulsdrift og ryggesensor funker ikke. Ved diagnose kommer det opp: styreenhet for firehjulsdrift. Ble byttet en abs sensor, da funket alt, så ble det byttet batteri og feilen kom opp igjen. Diagnose viser også : " hvilestrøm, verdi/ sign. Utenfor, område maks"  et verksted sier at batteriet må byttes, men vil det ha innvirkning på at de tingene ikke fungerer?  Kan det være en abs sensor som er gåen? Noen som vet?😊
    • Hei. Har en Yeti Adventure 2014 modell jeg kunne tenke meg å Plasti dip lakkere i en morsom farge. Noen som kan det her? Bor i Nittedal, men er mobil. 🙂 Mvh Bjørn 
    • Vært på enda ett verksted og det er nok turboen som lager lyden. Lagret i turboen som er dårlig. Noen erfaring på hvor lenge man kan kjøre med dette ? Vil det få store konsekvenser om man bruker bilen. Kommer det noe varsel på bilen før den ryker ? Bilen har stått i garasjen siden jeg fikk bekreftet at deg var turboen 
    • Tja...om det er hjullager, bør lyden endre seg/forsvinne om du svingar til høgre eller venstre..og det vil vel og vere uavhengig om du har høgt eller lavt turtall.. kjør i eit lavare eller høgare gir og hør etter lyden. Skru av vifte når du tester 
    • Har en ulyd/plystrelyd som kommer fra en 09 octavia når jeg kommer opp i ca 1700 omdreininge. Gir seg om jeg da slipper gassen eller gir mer og kommer opp i 2000 omdreininger. Var inne på verkstede og de mente det var en dårlig hjullager. Høres ut som lyden kommer fra passasjer siden. Har og hatt litt lyd fra vifta i bilen på lav hastighet men om den står på fult blir lyden borte.   Noen som har hørt dette før. Legger ved en liten video av lyden.  B4FCA0CE-9627-4F0D-9738-7B3EB7207E1F.mp4
    • Hei og velkommen til forumet! Kan ikke svare for din bil, men på min 2016 octavia m/bi-xenon blir automatisk fjernlys aktivert over 58 km/t og forblir aktive ned til 28 km/t når funksjonen er aktivert. Lysene "svinger" med rattutslag i lav hastighet og lyser extra opp på motsatt side. Etterhvert som hastighet øker opp mot 58 km/t, sentreres lys-kjegle mer og mer. Kjører mye i lav hastighet på svingete mørklagde veier og skulle ønske fjernlys slo seg på ved lavere hastighet. Endret 58 km/t grense via OBD11 til 38 km/t, men dette fungerte dårlig pga denne greia med opplysning av venstre siden av veien. Resultatet var at fjernlyset på venstre lykt lyste rett til skogs i lavere hastighet. Tilbakestillt til orginalverdi etter et par uker. Så nå skifter jeg fra automatisk fjernlys til tvunget fjernlys ved å skyve lys spak fremover en extra gang. Automatisk fjernlys aktiveres ved å gjenta denne bevegelsen. Håper dette gir deg litt mer innsikt ang temaet 
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

×
×
  • Opprett ny...