Gå til innhold
kurt

Mechatronic feil på Skoda Octavia 2011 1.2TSI


Anbefalte innlegg

For 2 uker siden har vi kjøpt en Skoda Octavia 2011 1.2TSI bensin aut. 3 timer senere etter at vi har hentet bilen fra bilforhandler, stoppet bilen plutselig. Bilen vil ikke gire, mistet motorkraft. Jeg måtte ringe bilbergingsbil. Jeg har ringt til forhandler med en gang om feilen, sa han bare til meg at det er ikke noe feil med bilen. En mekaniker på bilbergingsverksted har gjort en diagnose med bilen. Han fant ut at det er en mechatronic feil på bilen og det vil koste oss rundt 20 000kr for å fikse bilen. Hvem som betaler for reparasjon når sånne feil dukker opp???  Vi har brukt bilen i 3 timer bare etter at vi har hentet den.  Vet ikke hva skal jeg gjøre med bilen :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, kurt skrev:

For 2 uker siden har vi kjøpt en Skoda Octavia 2011 1.2TSI bensin aut. 3 timer senere etter at vi har hentet bilen fra bilforhandler, stoppet bilen plutselig. Bilen vil ikke gire, mistet motorkraft. Jeg måtte ringe bilbergingsbil. Jeg har ringt til forhandler med en gang om feilen, sa han bare til meg at det er ikke noe feil med bilen. En mekaniker på bilbergingsverksted har gjort en diagnose med bilen. Han fant ut at det er en mechatronic feil på bilen og det vil koste oss rundt 20 000kr for å fikse bilen. Hvem som betaler for reparasjon når sånne feil dukker opp???  Vi har brukt bilen i 3 timer bare etter at vi har hentet den.  Vet ikke hva skal jeg gjøre med bilen :( 

Hei! 

Om dere kun har brukt bilen i 3 timer etter kjøp av bilen. Så er det klart at ansvaret hviler på forhandler dere kjøpte den av. Det er reklamasjon på slikt som dette. Og så lenge den er kjøpt direkte av forhandler så burde det heller ikke være noe styr. Regner med dem hadde noe bruktbil garanti også? Nekter forhandler å gjøre noe med saken?

Om dem gjør det, ta kontakt med forbrukerrådet og kjør disse på saken.

Dette er en klar sak, uansett om bilen er kjøpt hos forhandler eller privat person.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for nyttig informasjon :)  Nå er bilen hos forhandler og jeg har informert ham at jeg vil ikke betale noen ting for rep. av bilen.  Han har ikke gitt meg et klart svar ennå, han svarte bare at dem skal se på hva som er feil med bilen. Vi får håpe at det løses seg til slutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...