Gå til innhold
lamats

Død Canton subwoofer


Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt en 2016 Superb som har gått som drosje, og har passert garantien..

Bilen er helt herlig på alle mulige måter, men subwooferen er helt død.

Jeg har sjekket innstillinger (i alle fall de jeg vet om) og sikring pluss tilkobling til enheten under førersetet.

Hvordan i all verden får jeg tatt ut subwooferen fra der den står for å sjekke den?

Andre tips til noe jeg kan sjekke eller gjøre for å få liv i den igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så jeg ikke misforstår deg @lamats,

det er Canton subwooferen i lasterommet du mener når du skriver «For å ta den ut fra der den står»?

Anbefaler deg å søke litt på www.briskoda.com også, og om du er aktiv på Facebook så kan også Skoda gruppa der være et lurt sted å forhøre seg litt.

Har dessverre ikke noe mer konstruktivt og foreslå for deg....... Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer @Superb lll, det er den som står på venstre side i bagasjerommet jeg vil ta ut. Jeg synes også lyden i baksetet er utrolig "tynn" og jeg har lest en del innlegg på Britskoda uten å få noe klart svar på dette.  Noen mener det kun er diskant og mellomtone i bakdørene, mens andre mener det er en feil i forsterkeren som gjør at suben kutter ut og bassen forsvinner fra bakdørene.. Kan sjekke litt på Facebook også, skal se om jeg finner ei Skoda-gruppe som passer der ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, lamats skrev:

Det stemmer @Superb lll, det er den som står på venstre side i bagasjerommet jeg vil ta ut. Jeg synes også lyden i baksetet er utrolig "tynn" og jeg har lest en del innlegg på Britskoda uten å få noe klart svar på dette.  Noen mener det kun er diskant og mellomtone i bakdørene, mens andre mener det er en feil i forsterkeren som gjør at suben kutter ut og bassen forsvinner fra bakdørene.. Kan sjekke litt på Facebook også, skal se om jeg finner ei Skoda-gruppe som passer der ?

Se etter Skoda Klubb Norge på Facebook, så finner du ei gruppe med mange og hjelpsomme medlemmer, den gruppa har også splittet ut en egen kjøp/salg gruppe også :) 

Merker ikke noe slikt som dette i det hele tatt på min Superb 2016, men nå har den ikke kjørt så mange km heller. Men jeg har også lest at det er flere som har utfordringer med Canton anlegget/Subwooferen. Har ikke lest meg nok opp på hvilke type høytalere det er plassert på de forskjellige stedene i Superben, jeg føler i hvert fall at det er nok «trøkk» i min bil, men det er jo bare min personlige mening selvfølgelig......... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha demontert halve bagasjerommet fikk jeg tatt ut subwooferen, og det viste seg at den ene ledninga inn på selve elementet var røket.

En kjapp korrigering med loddebolten så var den i orden igjen! 

Skal si det ble et annet lydbilde i bilen!

20180429_160727.jpg

20180429_160734.jpg

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Opplevde det samme på min 3 mnd gamle Superb.

Kjørte tilverkstedet, fikk time og en uke senere var bilen inne for reparasjon.
Sikkert samme problemet som det var med din, men hos meg byttet de bare hele subwooferen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
På 29.4.2018 den 19.21, lamats skrev:

Etter å ha demontert halve bagasjerommet fikk jeg tatt ut subwooferen, og det viste seg at den ene ledninga inn på selve elementet var røket.

En kjapp korrigering med loddebolten så var den i orden igjen! 

Skal si det ble et annet lydbilde i bilen!

20180429_160727.jpg

20180429_160734.jpg

Har samme på min 17 Superb. 

Sub er død, og kun diskant i bakdører. 

 

Fikk du noe mer lyd i bakdører? 

På 29.4.2018 den 19.21, lamats skrev:

Etter å ha demontert halve bagasjerommet fikk jeg tatt ut subwooferen, og det viste seg at den ene ledninga inn på selve elementet var røket.

En kjapp korrigering med loddebolten så var den i orden igjen! 

Skal si det ble et annet lydbilde i bilen!

20180429_160727.jpg

20180429_160734.jpg

Ble det noe forskjell i bakdørene også? 

Jeg har akkurat samme. Suben er død, og bakdørene har kun diskant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såfremt din bil ikke har kjørt for langt, så er den vel fremdeles innenfor nybilgarantien?

Det står en del rundt om på nettet ang. sviktende sub i Canton anlegget til Superb, hvor det kan være en feil slik det er vist i bildene over her ( ledningsbrudd ), men også at rett og slett at suben er defekt.

Så har du garanti på bilen fremdeles, så anbefaler jeg deg og ta turen innom forhandleren slik at de kan sjekke det ut for deg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.5.2019 den 22.19, Superb lll skrev:

Såfremt din bil ikke har kjørt for langt, så er den vel fremdeles innenfor nybilgarantien?

Det står en del rundt om på nettet ang. sviktende sub i Canton anlegget til Superb, hvor det kan være en feil slik det er vist i bildene over her ( ledningsbrudd ), men også at rett og slett at suben er defekt.

Så har du garanti på bilen fremdeles, så anbefaler jeg deg og ta turen innom forhandleren slik at de kan sjekke det ut for deg :) 

Min bil har dessverre gått 220.000km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg demontert sub i min 2017 også. 

Var akkurat samme ledningsbruddet der også. 

Loddet sammen, og Vipps var lyd i både sub og bakdører tilbake. 👍👍

IMG_20190418_162824.jpg

Endret av BVika
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...