Gå til innhold
Karoq2018

Karoq 2018’s Karoq Style 2.0 TDI 150hk 4x4 MG 2018


Anbefalte innlegg

Etter å ha kjørt samme bil i 15 år fant vi ut at det var på høy tid med et skifte. Gamlebilen har vært god den, men alderdomstegnene (og kostnadene) rant etter hvert på.  Prøvekjørte noen biler vinteren 2017, og fulgte litt med i bruktmarkedet. Konklusjonen ble etterhvert av vi ville vente på, og vurdere den nye Škoda Karoq, som var venta ut på seinhøsten 2017.

Garasjen vår er liten og skal huse både bil, sykler og litt til.  Bilen skal romme en familie på 4, hvorav to ungdommer. Ingen av oss er veldig storvokste. Har lenge ønskt oss 4x4 og litt høyere bakkeklaring.

Etter å ha prøvd demobilen et par ganger var konklusjonen klar. Det må bli en Karoq. Til daglig er den stor nok, og Varioflex-seter og takboks gir god fleksibilitet ved behov.

Noe utstyr «måtte» vi ha, men prøvde samtidig å holde en viss nøkternhet med fokus på det praktiske, slik at ikke kostnadene skulle løpe løpsk.

Det ble en Style 4x4 i fargen Cappucino beige. Interiør i delskinn (standard) i svart.  Valgte manuell girkasse siden vi har to stykker på vei inn i øvelseskjørealder. Litt rimeligere og mer aktiverende for sjåføren er det også.

Ekstrautstyr:

Transportpakke (hengerfeste, sensorstyrt bakluke og foldebord),

Infotainment Amundsen,

Elektrisk justerbart førersete m/ minne,

Bad road,

mørke hjulbuelister,

vinterhjul

skvettlapper foran, vendbar bagasjeromsmatte, gulvmatter og matte over tunnelen i midten bak (genialt for de som ofte har kortvokste passasjerer i midten).

Det ble også ny skiboks, Skiguard 830, siden den gamle passa dårlig.

 

Midt i april var ventetida over. Med 15 år nyere bil er det mye morsomt å sette seg inn i….

Ser ikke så verst ut i regnvær heller.

Karoq_1.jpg

Endret av Karoq2018
  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎04‎.‎05‎.‎2018 den 18.02, Superb lll skrev:

Bilen ser flott ut @Karoq2018 og det ser jo virkelig ut til at dere har tenkt igjennom og prioritert riktig her. :) 

Da regner jeg vel med at alle 4 er fornøyd med ny bil og at det merkes godt at bilen har blitt 15 år nyere vil jeg tro ;) 

Gratulerer så mye med ny bil :) 

Takk for det @Superb lll :)  

Joda merkes godt med nyere bil, en del muligheter som ikke fantes for 15 år siden for å si det mildt.  Har også ny telefon, og i går installerte jeg Android Auto. Den finnes jo ikke i norsk versjon/Google play, men lastet den ned herifra https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/android-auto-3-2-5815-release/ , etter tips blant annet her på forumet. Når jeg skulle åpne den på telefonen kom det feilmelding om at Google tjenester ikke virker for øyeblikket. Avinstallerte og prøvde på nytt med samme resultat. Før jeg skulle søke råd her,  dro jeg ut i bilen og kobla telefonen til USB, og da blei det fart i sakene gitt :)  Nå virker appen "standalone" på telefonen også.  

Min telefon Motorola Moto G5 plus har ikke støtte for Mirrorlink ser det ut for, men det skal jeg prøve fra en annen telefon i huset. Det samme muligens med Apple Car Play.

Neste prosjekt er å få opp internett i bilen. Siden jeg har Amundsen blir det nok med deling fra telefonen. Koster ikke på meg Carstick / datasim i denne omgang. Har vel neppe brukt for det heller :)

Endret av Karoq2018
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Mamsen skrev:

Ser flott ut @Karoq2018.

Hvordan syns du fargen er i forhold til hva du fikk se ved bestilling? Har jo bestilt samme farge selv, og syns det er så vanskelig å få et ordentlig inntrykk av den. 

Hadde bare sett bilder av Karoq i den fargen før bestilling. I tillegg hadde jeg sett andre modeller "live", slik som Fabia, Yeti og Octavia i Cappucino Beige. Det jeg kan si er at jeg synes den er atskillig bedre "live" enn på bilder.  Så en Kodiaq i samme farge etter bestilling en gang. Da viste jeg det ville bli bra. Fargen står bra til linjene og de svarte delene på bilen, og kler Karoq bedre enn noen av de andre modellene, synes jeg. Traust, men samtidig litt spennende farge. Skifter farge etter vær og lys. Skitten synes heller ikke så fort. Gled deg, håper du blir fornøyd :) 

Her er to bilder til.

Karoq_2.jpg

Karoq_4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...