Gå til innhold
arnt0r

Kjøre elektrisk bakluke manuelt?


Anbefalte innlegg

Det er varmt i været for tiden, og med hund i bilen er det ikke aktuelt å forlate den i solen uten å åpne alt av vinduer.

Jeg har montert solar plexius paneler på bakluke og sidevinuer bak, men det blir fremdeles hett i solen.

Vurderer å kjøpe en slik bøyle som man setter i låsen til bakluken, slik man låser bakluken med litt åpning i nedkant. Dermed får hunden frisk luft uten at vi må ha åpen takluke eller vinduer.

Er det trygt å lukke luken manuelt slik, eller skader man motoren på sikt?

Står noe i manualen om å trykke midt på luken, sikkert for å belaste likt på begge sider.....

denne er litt kort, har funnet en som gir mer åpning. Men prinsippet er det samme...

https://vetzoo.no/mim-luftekrok?gclid=Cj0KCQjwxN_XBRCFARIsAIufy1b6X-RXw_OGbrb4zOIdmbsoqagJMA4yl-i6V39YVrhPISj3IOpopCQaAp-8EALw_wcB

 

Endret av arnt0r
Utfyllende info
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å resette en reduserte maxåpning av høyden på bakluken, så gjøres jo det ved å betjene bakluken manuelt, så en el.bakluke kan jo betjenes på den måten. Men om det er noe jeg ville ha gjort hver eneste gang det er varmt og hunden skal være igjen i bilen er jeg ikke helt sikker på, for dette har jeg en følelse av at vil belaste motorene/drevene mer enn nødvendig. Men jeg må også være 100% ærlig på at dette er kun noe jeg føler selv, jeg har ikke noe dokumentasjon eller fakta på at det kan være skadelig.

Det spørsmålet tror jeg faktisk jeg ville ha stilt til forhandleren, slik at det ikke er noe som kan ødelegge (eller redusere) levetiden til el.motorene på bakluken. Om det er til din Superb 2012 som er nevnt i profilen din, så er den jo utenfor garantitiden uansett, men det er jo likevel greit å stille spørsmålet til de som burde ha størst forutsetninger for å kunne gi deg det beste svaret her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...