Gå til innhold
Superb4x4

Bytte av parkeringssensor skoda superb 2014 modell


Anbefalte innlegg

Hei! 

Sliter med at det optiske parkerimgsystemet slutter å fungere. Av og til fungerer det men mesteparten av tiden fungerer det ikke.

Fikk tatt diagnose hos Sulland i dag og det viser seg at en sensor fremme er defekt,  mulig dårlig kontakt. 

Sulland gav meg pris på 8000,- for utbedring av dette. Holdt på å ramle av stolen.

Det er den innerste sensoren mot skiltet på høyre side som lager problemet. Er det mulig å komme til denne sensoren uten å måtte demontere hele fangeren?   Hvis det ikke er mulig å komme til den uten demontering.  Er det da noen som har en how to  på å demontere fangeren?

Mvh Tommy 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2014 modell, da burde vel dette gå på nybilgarantien (såfremt garantivilkårene oppfylles da selvfølgelig)?

For egen del så hadde jeg også en park.sensor som virket akkurat når -og om den ville (og det var ganske ofte), på min forrige bil (VW Golf mk Vll / 2014), og der ble jeg også forespeilet noe av det samme som deg. Dette var kun over tlf. så ikke noe kunne jo sies helt sikkert uten en diagnose.

Men når jeg undersøkte dette litt nærmere selv, så oppdaget jeg at det var en steinsprut på den park.sensoren som varslet feil, og der var det faktisk en del vann på innsiden av lakken på park.sensoren. Jeg klemte så ut vannet og tok bort løs lakk, og så forsvant alle problemene med den sensoren tvert.

For den Golfen så sa de også at fangeren foran måtte av om de måtte bytte sensor, og i tillegg så måtte jo også sensoren lakkes om den skulle byttes. Nå kjøpte jeg bare en lakkstift og flekket den sensoren og da var alt i orden på min bil. 

Så det er verdt å håpe at det bare kan være slikt for din del også, ellers raser kronene fort avgårde.........

På Youtube finnes det mange tutorials for for hvordan ting kan gjøres, så kanskje greit å søke litt der for selvhjelp til demontering av fanger og hvordan en kan komme til park.sensoren(e).

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar.

Min er importert fra Sverige. så norske garantier er det desverre ikke på den:-(

Klarer ikke å se noen ytre påvirkning på den sensoren som varsler feil.  så enten er den defekt, eller så er det dårlig kontakt.  Er vel bare å sette i gang med å skru av fangeren.  må vel Google litt så finner jeg kanskje en fremgangsmåte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...