Gå til innhold
Skodalac

Elektriskannlegg


Anbefalte innlegg

Sitter her i nodsjøen og tenker på den jævla skodallacken hehe.

El problemer er som følgende:

Ingenting i førerdør virker,tripteller og klokke nuller seg ut,strømlekasje og ryggelys virker ikke(nye pærer og bryter)

Kan det være så enkelt att sikringsboksen er brent? Den skal ut å sjekkest ja,når jeg kommer hjem neste mnd.

Kanskje ta ut alle rele og ha på elektro clean også?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter med en liten følelse av at det er flere ting som kan ha skjedd her,  og tilsammen så utgjør dette veldig mye problemer/utfordringer for deg.

  • Ledningsbrudd i førerdøren er en gjenganger
  • Ledningsbrudd andre steder kan også forekomme
  • Fuktighet/kondens som har skapt irr og dårlig kontakt
  • Brente kontaktpunkter
  • Kretskort som enten har brent eller det har blitt brudd i
  • Kan være sikringsbrudd uten at det ser ut til at tråden i sikringen har røket, bruk at ohm-meter eller megg dem.
  • Jordfeil
  • Feil på ryggelysbryteren
  • Mus eller lignende som har gnaget av noen ledninger eller gitt andre problemer fordi de har bygget bolig/rede som ligger et sted det absolutt ikke burde gjøre det

Dette er selvfølgelig bare spekulasjoner fra min side, men jeg blir likevel ikke forundret om en del av dette stemmer. Utfordringen er at det er tidkrevende å feilsøke på slikt, og det blir fort veldig kostbart og utbedre det om det ikke er noe en klarer selv.

Jeg ville først og fremst har startet med å sjekke ut at ledninger er hele, slik at du får strøm/spenning frem dit det skal være det, og så sjekke ut de forskjellige komponentene etterpå. Ledninger er det billigste en kan finne feil på og reparere, det samme med irr/dårlig kontakt. Etter det så kan det fort bli mer kostbart, såfremt det ikke finnes et sted hvor de selger brukte reservedeler i nærheten av deg.

Lykke til @Skodalac :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...