Gå til innhold
Superb lll

Slutt for Superb og Octavia sedan i Norge..........?


Anbefalte innlegg

Jeg leste i går et innlegg på i Skoda gruppa på Facebook, og der var det en som skrev at det nå er kun 2 uker igjen som en kan bestille seg en sedan utgave av Octavia og Superb, Møller Norge skal slutte å ta de inn. Det er allerede slutt for sedan utgaven av Octavia vRS og nå følger som nevnt også de andre modellene etter. Det stemmer jo også i forhold til prislista for Octavia, for der finnes det ikke priser på sedan utgaven av vRS lenger.........

5b006988ec4b1_Skjermbilde2018-05-19kl_20_13_19.thumb.png.b3e9a718639538d85775d274ea83d662.png

Er det noen flere som har hørt eller lest noe om dette?

Jeg synes det er synd om det stemmer, for det er jo veldig flotte utgaver. Jeg vurderte selv det før jeg bestilte Scout, men selgeren frarådet meg det på det sterkeste med tanke på verditapet. Det er større for Octavia sedan enn det er for Superb sedan visstnok, men det er helt klart at stasjonsvognene er de som holder seg best i pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det er riktige opplysninger du har her.

Jeg ser også at sedan utgavene er fjernet i fra bilkonfiguratoren som Skoda har på sine nettsider.
Grunnen til dette skal være at de selger så dårlig i Norge, at de ikke ser poenget med at de skal være tilgjengelige.
Allikevel tror jeg at om du virkelig vil ha en Oktavia eller Suberb Sedan utgave så får nok Møller alltids ordnet det, men det kommer nok til å koste deretter. 

Norge er jo et ganske spesielt land når det kommer til blant annet bil. Det er under 10% av bilsalget i Norge som er salg av nye sedan utgaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har snakket litt med forhandleren om dette, og det er nok ingen umulighet, men som du skriver @Christian S, det vil koste ekstra.

Nå er nok ikke tiden for å velge noe utenom konfigurasjonslista heller med tanke WLTP som snart gjør seg gjeldende, etter dette innlegget så er jo utvalget for Octavia og Superb blitt enda mer snevert, for de har jo også kuttet ut noen motorer, som vil bli erstattet i 2019 modellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...