Gå til innhold
Kruttjensen

Kruttjensen's Superb Sportline STV 2019 2.0 TSI 272


Anbefalte innlegg

Hei på dere! Jeg har akkurat bestilt meg ny Superb. Hadde egentlig ikke tenk å kjøpe butikk ny bil men da tilbudet fra selgeren var så godt ble det helt ny bil.

Aldri hatt helt ny bil så det blir artig opplevelse.

Valget falt da på en Moon White Sportline med 2.0 bensin turbo og 272hk

Selger satte opp et forslag til utstyr som jeg synes ser fornuftig ut, men er det noe dere der ute som har bilen angrer på at dere ikke kjøpte?

Ekstrautstyr
DELINGSNETT STV. 
OPPVARMET FRONTRUTE 
CANTON SOUND SYSTEM 
ELEKTRISK BAKLUKE 
RYGGEKAMERA 
ADAPTIV FJERNLYSASSISTENT 1
TRAFIKKSKILTGJENKJENNING 
SPORTSRATT M/PADDELS, VARME 
VINTERPAKKE KAMPANJE
DIGITALT INSTRUMENTPANEL 
FOLDBART HENGERFESTE

Vurderer å legge på skvettlapper men ikke helt bestemt meg ennå.

Estimert levering er i slutten av Februar så blir litt venting.. jeg sdom hater å vente! Jaja 

 

Wallpaper.jpg

Endret av Kruttjensen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! og gratulerer med ny Skoda (om en liten stund) :)

Jeg hadde veldig lyst på en slik bil selv med den motoren, men fruen satte seg på bakbeina om høyere bil så det ble kodiaq 180 hk tsi her ^^ 

Skvettlapper er å foretrekke fra mitt ståsted ihvertfall. Lakken blir fort slitt bort rett bak hjulene uten har jeg lest av andres erfaring. 
Selv hadde jeg kanskje lagt til barnepakke (solgardiner og elektrisk barnelås) om en har barn da selvsagt, ellers ser bilen ut til å ha det utstyret jeg selv hadde valgt ! :D 
Ventetiden er veldig kjedelig, så håper ikke den drøyer lenger en estimat! 

Sverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott valg.

Etter å ha hatt biler uten skvettlapper, så med kunn forran og nå de siste både forran og bak vil jeg sterk annbefale å gå for alle 4. Det beskytter veldig på lakk.

Hadde lagt til ekstra mørke ruter og sensorstyrt bagasjeluke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Sverre skrev:

Hei! og gratulerer med ny Skoda (om en liten stund) :)

Jeg hadde veldig lyst på en slik bil selv med den motoren, men fruen satte seg på bakbeina om høyere bil så det ble kodiaq 180 hk tsi her ^^ 

Skvettlapper er å foretrekke fra mitt ståsted ihvertfall. Lakken blir fort slitt bort rett bak hjulene uten har jeg lest av andres erfaring. 
Selv hadde jeg kanskje lagt til barnepakke (solgardiner og elektrisk barnelås) om en har barn da selvsagt, ellers ser bilen ut til å ha det utstyret jeg selv hadde valgt ! :D 
Ventetiden er veldig kjedelig, så håper ikke den drøyer lenger en estimat! 

Sverre

Takk så mye!
Er det jeg også har tenkt, hadde en Passat som ikke hadde hatt skvettlapper og den så nesten sandblåst ut bak hjulene.

Nå er jeg borte på jobb så hadde ikke fått brukt bilen før slutten av februar uansett men håper tiden går fort uansett!
 

14 timer siden, JLafton skrev:

Gratulerer med flott valg.

Etter å ha hatt biler uten skvettlapper, så med kunn forran og nå de siste både forran og bak vil jeg sterk annbefale å gå for alle 4. Det beskytter veldig på lakk.

Hadde lagt til ekstra mørke ruter og sensorstyrt bagasjeluke 

Takk takk 
går litt frem å tilbake på om jeg vil ha Ekstra mørke ruter fra fabrikk eller om jeg skal få lagt solfilm hos et annet firma.
Sensorstyrt bagasjeluke ja?  hmm 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener at sportline har sunset toning (original mørkere ruter) som standard i pakken, men skal ikke skrive det i stein :)

angående sensorstyrt bakluke må jeg si meg enig! Genialt når en er blitt vant til å huske den 👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Flott bil du har bestilt deg @Kruttjensen 🙂

Det med transport varierer veldig, så her kan en være meget heldig med en drøy uke til flere ukers ventetid.

Bilen blir først satt på et enormt område utenfor fabrikken hvor den skal transporteres med tog til kaia i Bremehaven. Der blir bilene parkert mens de venter på ferge til Bekkelagskaia i Oslo, den går 2 ganger i uken. Så blir de sortert på Bekkelagskaia og så transportert til de respektive forhandlerne de er bestilt fra, men der er jo du heldig med en kort transportetappe siden din bil bare skal til Oslo. 

Status på bilen kan bare spores når den har startet på neste etappe.

Håper du er heldig med din levering/transport slik at du slipper å vente for lenge. Selv har jeg ventet alt fra ca 1,5 uke til nesten 2 mnd, alt kommer an på hvor heldig en er, og ikke minst hvor mange biler som er før en «køen». For enkelte har det tatt fryktelig lang tid i siste halvdel av 2018, og det har hatt med WLTP å gjøre slik jeg har forstått det, bilene har vært ferdig produsert, men papirene har latt vente på seg og da har bilene blitt stående på fabrikkområdet.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei.
Da er bilen levert og står trygt hjemme i garasjen :D
Jeg bestilte bilen 22.Des og fikk den levert 22.Februar så synes egentlig det gikk ganske raskt.

Skal se om jeg får tatt litt bilder om ikke så lenge, akkurat nå brukes tiden til å bli kjent med bilen og alt av utstyr. Fikk endelig Android Auto til å fungere å det er jo helt genialt! 


 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.3.2019 den 4.59, omyren skrev:

Ja, nå må vi få høre hva du mener om bilen.

- Opplevd støy nivå?

-18 / 19 på sommer / vinter?

 

Så langt veldig fornøyd! bilen er tight og fin å kjøre uten at det blir for ukomfortabelt. Støy nivået synes jeg er meget bra, ikke helt Mercedes eller Volvo klasse men alt i alt bra.  Spiller stortsett musikk i bilen uansett :)
kjører på piggfri Nokian på 18¨ felg. Synes det var et veldig godt valg, da felgene og størrelsen passer bilen godt. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott bil😊 jeg har 280 sportline levert sent juli 2018  veldig fornøyd med bilen.  Bilen er helt super med store hjul, jeg kjører med 245/35-20 på sommer og orginale 19» med orginal dim på vinter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 13.3.2019 den 15.04, ADOKS skrev:

Gratulerer med flott bil😊 jeg har 280 sportline levert sent juli 2018  veldig fornøyd med bilen.  Bilen er helt super med store hjul, jeg kjører med 245/35-20 på sommer og orginale 19» med orginal dim på vinter. 

Hei,

Kan jeg spørre hva slags innpress du har på 20” ? Vurderer bytte ut 19”  

Mvh

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...