Gå til innhold
Core2Duo

Medlemsfordeler snart i gang!


Anbefalte innlegg

Da jobber jeg for fullt for å få i gang medlemsfordeler her på Skodaforum. Alt vil være på plass SENEST innen utgangen av 1. kvartal 2019, men går alt etter planen nå, er alt oppe og går noe raskere enn som så. :) Alt er gratis, og det kommer det selvfølgelig også til å være i fremtiden!

"Etter 100 oppnådde innlegg her på Skodaforum, vil det dukke opp et knippe rabattavtaler man fritt kan benytte seg av. Rabattavtalene, og hvilke nettbutikker vi har inngått avtale med, vil du finne i underkategoriene."

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Det er en skummelt regel, å bli medlem burde være kravet. I en tid der mye av aktivitet flyttes til facebook, instagram osv burde dere gjøre det mest mulig attraktivt å være medlem på et forum. 

Tro meg, jeg er også medlem av norges største merkeforum - VACN, og der merkes dette svært godt. Og der er nok de beste avtalene i landet.

 

My two cents. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Tryggvis skrev:

Misforstår jeg eller er det slik at man må ha skrevet minst 100 innlegg for å få ta del i de kommende medlemsfordelene?

Neida, du misforstår ikke. Etter du har skrevet ditt innlegg nummer 100 vil det dukke opp medlemsfordeler hos deg. :)

 

4 minutter siden, BGB skrev:

Det er en skummelt regel, å bli medlem burde være kravet. I en tid der mye av aktivitet flyttes til facebook, instagram osv burde dere gjøre det mest mulig attraktivt å være medlem på et forum. 

Tro meg, jeg er også medlem av norges største merkeforum - VACN, og der merkes dette svært godt. Og der er nok de beste avtalene i landet.

Å ha et krav om kun "å bli medlem" på forumet, så hadde det ikke blitt noe av disse medlemsfordelene, da forhandlere rett og slett ikke ville ha blitt med på dette opplegget.

Eller er jo alternativet å begynne å ta betalt for medlemskap her på forumet. Jeg vet ikke om det er så interessant? VACN koster vel 600 kr/år skal du ha tilgang til disse avtalene. Jeg kan garantere deg at de ikke hadde hatt de beste avtalene i landet, hadde VACN vært gratis. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er forhandlerene og samarbeidspartnere som har satt dette kravet?

Å ta betalt for et medlemskap er ganske smart faktisk, det hever grensen for de som virkelig ønsker å bli medlem. I tillegg så får klubben noen kr på bok til feks banekjøring, teknisk drift etc. 

Dette er ikke min business så jeg skal ikke blande meg ytterligere, var ment som et tips bare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen sterke meninger på dette. Men jeg er usikker på om det å «tvinge» folk til å skrive mest mulig innlegg er veien å gå. Kan få nok av folk som kommenterer i alle retninger på vei til målet om å nå 100 innlegg også. 

Hva med å dele å dele medlemene i 2 grupper. Det er gratis å være medlem slik som nå.  Betalende medlemer får ta del i medlemsfordelene/avtalene? 

 Vel, nok fra meg, jeg mener bare godt. Dette er et godt forum som jeg setter pris på å være en del av 😃.

🤔 Kanskje burde ha delt opp dette inlegget i flere mindre innlegg for å raskere ennå målet på 100 innlegg 🙈

Endret av Tryggvis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.2.2019 den 21.54, BGB skrev:

Så det er forhandlerene og samarbeidspartnere som har satt dette kravet?

Å ta betalt for et medlemskap er ganske smart faktisk, det hever grensen for de som virkelig ønsker å bli medlem. I tillegg så får klubben noen kr på bok til feks banekjøring, teknisk drift etc. 

Dette er ikke min business så jeg skal ikke blande meg ytterligere, var ment som et tips bare :)

Nja, både og. Forhandlere vil gjerne "ha noe tilbake", om det er riktig å si. De aller fleste forhandlere vil ikke bare strø rundt om seg med rabattavtaler til alle og enhver, men heller ha det slik som nå, at folk enten må betale (slik som VACN), eller slikt som vi har kommet opp med på forumet her. (At et minimum antall innlegg blir belønnet med rabattavtaler). Forhandlere jeg har fått avtaler med syntes dette hørtes spennende ut, og er dermed også villige til å prøve ut dette, for å se hvordan det går med denne typen "belønning" til brukere av forumet. :)

Vi ønsker mer enn gjerne konstruktiv kritikk og diskusjoner om hvordan man kan gjøre forumet bedre, så fortsett gjerne å kom med tips! 

 

1 time siden, Tryggvis skrev:

Jeg har ingen sterke meninger på dette. Men jeg er usikker på om det å «tvinge» folk til å skrive mest mulig innlegg er veien å gå. Kan få nok av folk som kommenterer i alle retninger på vei til målet om å nå 100 innlegg også. 

Hva med å dele å dele medlemene i 2 grupper. Det er gratis å være medlem slik som nå.  Betalende medlemer får ta del i medlemsfordelene/avtalene? 

Nå blir det aller først en prøveperiode på hvordan dette går, både for forumet, og ikke minst forhandlerne som har gitt oss rabattavtaler, så får vi se hvordan dette går :)

Med tanke på å begynne å ta betalt for å kunne være medlem på forumet her, har vel alltid vært et ikke-tema. Tanken bak forumet har alltid vært at det skal være gratis, både nå, og også i fremtiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har blitt medlem her for et par uker siden, da jeg nå har blitt eier av en 2018 Octavia. Så nå har jeg "bare" 99 innlegg igjen for å kunne utnytte fordelene 😁 Mye interessant å lese her, med tips og erfaringer fra dere andre.

Personlig så tror jeg det kan bli veldig mye uinteressante innlegg her etter hvert, bare for at vi medlemmer skal oppnå 100 innlegg for å kunne benytte medlemsfordelene. At forumet skal være gratis, er jeg enig i. 

At forhandlerne vil at folk nesten må "spamme" ned forumet for å gi oss fordeler skjønner jeg ikke. Skulle tro at jo flere medlemmer, jo mer vil de få solgt. 

Nå vet jeg ikke hvor mange medlemmer det er her og ikke vet jeg hva jeg skal skrive i mine neste 99 innlegg 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpet med dette er jo også at medlemmene her inne vil ta mere del i diskusjoner og hjelpe andre medlemmer ved at de kanskje skriver et innlegg med f eks en løsning på et problem, eller et synspunkt, som de kanskje ikke ville ha gjort om det ikke var noe fordeler å bygge seg opp til. At fordelene ikke minst hjelper på å øke interessen rundt forumet. 

Om det blir masse "spam" ut av dette opplegget, får vi absolutt ikke håpe på! Blir det det, så må vi selvfølgelig se litt på medlemsfordelene, og finne på noe annet lurt istedenfor.

Vi håper selvfølgelig at det skal fungere som tiltenkt, så får vi se videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Hele poenget med forum her, er at det skal være "Gratis" det er ingen interesse for å tjene penger på dette.
Dette er kun en "tjeneste" Så Skoda eiere i Norge har et sted dem kan samles å diskutere og få svar på sine spørsmål!

Jeg tok over drift av forumet i November fra Tor med mål om å videreføre "gratis modellen".
Vi har ingen tilknytting til gruppen "Skoda klubb Norge" på facebook.

Pr.dags dato har vi over 1500 registrerte medlemmer. Og mellom 2-300 unike besøkende pr.dag.
Så har vi rundt 3500 unike brukere pr. mnd.

Når Tor ønsker å gi fra seg driften av forumet, så ønsket Skoda klubb Norge og ta over, og dem ønsket å låse det ned til KUN medlemmer, som betaler èn årlig medlemsavgift. Dette er hovedgrunnen til at jeg tok over. Kun for å videreføre driften gratis!

Anng. 100 innlegg grensen, så får vi se hva som skjer, mulig det er mulig å justere den noe ned etterhvert :) 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...