Gå til innhold
Coche

Langlys fjusker


Anbefalte innlegg

Bilen oppførte seg litt rart i kveld da jeg kjørte. Da jeg skrudde på fjernlyset koblet det ut og inn av seg selv. Små perioder var det helt borte. Andre perioder blinker det så vidt før det skrudde seg av igjen. Nærlyset virket normalt. Virket nesten som en kontaktfeil. Eller et rele som koblet ut og inn. Er det eget rele som kan være feilen? Er en 2008 mod 1,9 Tdi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er vel et relé på langlysene også. Så enten er det reléet, eller så kan det også være  feil med lys-bryteren din, som jeg kommer på nå.

 Får du lys når du skrur lanlysene av og på med bryteren? Fungerer eventuelt "lys-hornet"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har testet lysene litt mer nå, og når jeg bruker lyshornet fungerer lysene uten å tulle. Så fort jeg slår over til vanlig langlys tuller det av og til. Ser ut som rene discoen av og til. Har ikke noe å si hvilken posisjon den runde lysbryteren på dashbordet står i. Er ikke adaptiv. Er montert noen halogen ekstralys, men de har stått på i sikker 9 år, så tror ikke de har skyld i det. Jeg har en obd-feilkodeleser, men fant ikke noe feilmld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Coche skrev:

Jeg har testet lysene litt mer nå, og når jeg bruker lyshornet fungerer lysene uten å tulle. Så fort jeg slår over til vanlig langlys tuller det av og til. Ser ut som rene discoen av og til. Har ikke noe å si hvilken posisjon den runde lysbryteren på dashbordet står i. Er ikke adaptiv. Er montert noen halogen ekstralys, men de har stått på i sikker 9 år, så tror ikke de har skyld i det. Jeg har en obd-feilkodeleser, men fant ikke noe feilmld. 

Det er ikke kontakten i hendelen på rattstammen som tuller da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Coche skrev:

Kan godt være dårlig kontakt i hendelen ja. Går det greit å komme til den uten å komme i konflikt med airbag? 

Det vet jeg ikke, men i følge en tråd i det engelske forumet så må rattet av.....

https://www.briskoda.net/forums/topic/307443-replacing-the-indicator-stalk/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...