Gå til innhold
Quattrokid

Verkstedtur nr 5 med samme feil!


Anbefalte innlegg

Motorlampen (gul) kommer på. Iflg feilkoder er det feil på en glødeplugg. Denne er skiftet og styreenhet to ganger. Lyset er borte et par dager etter resett så kommer det tilbake. Merker ingen ting på bilen. Ble sendt hjem i dag etter 3 timer uten noen løsning. Noen som har hørt om lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Quattrokid skrev:

Motorlampen (gul) kommer på. Iflg feilkoder er det feil på en glødeplugg. Denne er skiftet og styreenhet to ganger. Lyset er borte et par dager etter resett så kommer det tilbake. Merker ingen ting på bilen. Ble sendt hjem i dag etter 3 timer uten noen løsning. Noen som har hørt om lignende?

Leser endel i forum o.l.. men, aldri vært borte i noe sånt noe.

Dem må jo tilkalle ekspert hjelp fra fabrikk, om dem ikke finner ut av hva som skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpsloven åpner for det ja, men vil tro det skal diskuteres mye for å få en helt ny bil pga ett lys de plages med å fikse. Vil tro det blir ordning snart.

16 minutter siden, Marius skrev:

Leser endel i forum o.l.. men, aldri vært borte i noe sånt noe.

Dem må jo tilkalle ekspert hjelp fra fabrikk, om dem ikke finner ut av hva som skjer?

Ja de har vært flere ganger på telefon til fabrikk, men ingen har opplevd feilen før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kodiaq6011 skrev:

Noe fremgang???

12 feb tar de inn bilen i 3 dager før å teste over tid da feilen har kommet tilbake par dager etter tidligere feilretting. Får lånebil så det er vel grei løsning så langt.

På 28.1.2019 den 20.35, Marius skrev:

Leser endel i forum o.l.. men, aldri vært borte i noe sånt noe.

Dem må jo tilkalle ekspert hjelp fra fabrikk, om dem ikke finner ut av hva som skjer?

Ja de har vært flere ganger på telefon til fabrikk, men ingen har opplevd feilen før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

En gul varsellampe er et signal om at noe er feil, og en bør besøke verkstedet så fort som mulig for å ta en diagnose. Det at det ikke har skjedd noe så langt er ikke det samme som at problemer ikke vil kunne oppstå om en ikke gjør noe med det. Etter hvert så kan bilen gå over i «nødmodus» og da er det begrenset med turtall en får, og fremdriften er meget lav.

Ser jo at det er forsøkt byttet det ene og det andre uten at det har hjulpet noe særlig mer enn turen hjem fra verkstedet og det holder jo selvfølgelig ikke mål. Jeg fikk også en gul motorlampe på en VW Golf 2014 modell, det skjedde i 2016 og ved ca 30.000km. I tillegg til den gule motorlampen så kom det også et annet varsel EPC. Det viste seg at dette var ladetrykksregulatoren til turboen, og etter hva verkstedet sa etter at de hadde tatt en diagnose, så var det merkelig at bilen ikke hadde gått i nødmodus allerede. Etter bytte av den ladetrykksregulatoren så forsvant feilen på den bilen, og var borte så lenge jeg hadde den (det var forøvrig en TSi motor).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, RuneT skrev:

Var innom forhandler i dag, og det viste seg at denne feilen kom av feil i SW (adblue), og det vil komme en SW-oppdatering her ganske snart. 

Takk for tipset. Skal videreformidle til forhandler i morgen. Hvilken forhandler bruker du, i tilfelle de vil forhøre seg? 

Endret av Quattrokid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status 15 feb:

Bilen har vært hos forhandler i 3 dager, hvor de har løpende dialog med fabrikk. De har booket leiebil til meg en uke til, så virker ikke som løsning er nært forestående. Kjører helt ny Passat og det er nedtur fra Kodiaq. Ikke minst savnes 4x4!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.2.2019 den 20.07, Quattrokid skrev:

Takk for tipset. Skal videreformidle til forhandler i morgen. Hvilken forhandler bruker du, i tilfelle de vil forhøre seg? 

Ingen årsak! Dette var Møller Bil Åsane i Bergen som sa til meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Kodiaq6011 skrev:

Min kjører uten adblue. Ingen problem. Bilen har kjørt litt over 75000 fulgt servicer og bytte av ting og tang. Alt ok. Var på eu godkjenning i januar. 

Poenget med å fjerne var å diagnosere om feilen ligger i adblue systemet eller om det er noe annet som forårsaker problemet.

 

På linje med å fjerne DPF så får man ingen problemer sett ut fra et teknisk perspektiv. 

Men bilen er som sagt ikke typegodkjent lengre, noe som under de rette omstendighetene kan være svært alvorlig. 

Når det gjelder spesifikt DPF og adblue er det riktignok utslipps delen av typegodkjenning som faller fra. Samme gjelder når man fjerner start/stopp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kodiaq6011 skrev:

Jeg og mange av mine kollegaer bruker Møller Grorud. Men har av god erfaring erfart at merkeverksted har lite/ingen kunnskaper om manuelt fjerne ting fra systemet. Så en god tuner kan være behjelpelig med å fjerne adblue fra styreenheten. 

 

Med en bil med garanti tenker jeg forhandler skal få finne ut av dette. Jeg bruker ikke en krone på en tuner, hvis ikke forhandler refunderer dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...