Gå til innhold
Heyyeh

Barnesete på alcantara


Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Heyyeh skrev:

Har en Kodiaq MY19 på vei med alcantara-seter. Hva bør jeg gjøre mtp. bruk av barnesete? Kjøpe og sette på en setebeskytter som dekker både rygg og sete?

Hei,

De fleste som har hatt barneseter i skinn og alcantara-seter anbefaler setebeskytter ja :) 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha, da blir det kjøpt.

Noen som har tips til type? Har ikke sett noe i tilbehørsutvalget til Skoda, så det blir kanskje kjøpt i butikkene som har barneutstyr i stedet for. Har kjøpt Britax-sete, så kanskje det blir beskyttelse fra de òg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Heyyeh skrev:

Takk skal du ha, da blir det kjøpt.

Noen som har tips til type? Har ikke sett noe i tilbehørsutvalget til Skoda, så det blir kanskje kjøpt i butikkene som har barneutstyr i stedet for. Har kjøpt Britax-sete, så kanskje det blir beskyttelse fra de òg.

Ja, vil anbefale det :) 
Her har du noen eksempler fra Britax ! :) 

https://www.britax-roemer.no/tilbehor/barnesetetilbehor/bilsetebeskyttelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte selvsagt å finne en type jeg ikke finner i norske butikker. https://motoringessentialsguide.com/

Den fra Brica har fått veldig god omtale på Amazon, men det blir så dyrt å kjøpe fra USA. Det ser ut som den som kun er på setet fra Britax er mange fornøyde med, men skulle gjerne hatt en som dekket hele setet. Får lete litt videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å kjøpe beskytter til framseteryggen med det samme. Da slipper du at sølete sko skraper opp og griser til ryggen.

 Du får begge de tinga her på barnebutikker som selger bilstoler. Billig og greit. Husker ikke navn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Skinnsete og barnestol er for meg helt utenkelig, skinn eller ei. Skader på setet er en ting, skitt og oppkast er det andre hovedpoenget.

Besafe sparketrekk passer ok i Superb i alle fall. http://babyshop.no/besafe-kick-cover-isofix/

Beskytter setet godt. Gjør det dessverre vanskelig å feste setebeltet, ettersom beltefestet jo allerede ligger dypt i setet.

(Dersom man er plaget med bilsyke barn kan det også være er triks å legge trekk dobbelt. Besafe hadde en veldig tynn versjon tidligere som lot seg kombinere med den tykke. Ved behov var det bare å ta av det øverste og kaste hele greien, i stedet for å vaske bilen i evigheter.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Zkoda skrev:

Skinnsete og barnestol er for meg helt utenkelig, skinn eller ei. Skader på setet er en ting, skitt og oppkast er det andre hovedpoenget.

Besafe sparketrekk passer ok i Superb i alle fall. http://babyshop.no/besafe-kick-cover-isofix/

Beskytter setet godt. Gjør det dessverre vanskelig å feste setebeltet, ettersom beltefestet jo allerede ligger dypt i setet.

(Dersom man er plaget med bilsyke barn kan det også være er triks å legge trekk dobbelt. Besafe hadde en veldig tynn versjon tidligere som lot seg kombinere med den tykke. Ved behov var det bare å ta av det øverste og kaste hele greien, i stedet for å vaske bilen i evigheter.)

Jeg har aldri hatt noen problemer med skitt og oppkast. Besafe har fungert godt som underlag for stolen, og stopper helt greit inntil setebeltemontasjen. Med sparketrekk går stolen foran klar også. Men det skal sies, at jeg ikke har hatt disse brutale barnestolene for 1,2,3 åringer , med skinner, reimer og djevelskap baki der. I den tida hadde jeg en Passat, og der la jeg ei diger spekkfjøl under setet for å stabilisere elendigheten.

Jeg har sete for 4,5,6 åringer i Scouten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Scout skrev:

Jeg har aldri hatt noen problemer med skitt og oppkast. Besafe har fungert godt som underlag for stolen, og stopper helt greit inntil setebeltemontasjen. Med sparketrekk går stolen foran klar også. Men det skal sies, at jeg ikke har hatt disse brutale barnestolene for 1,2,3 åringer , med skinner, reimer og djevelskap baki der. I den tida hadde jeg en Passat, og der la jeg ei diger spekkfjøl under setet for å stabilisere elendigheten.

Jeg har sete for 4,5,6 åringer i Scouten.

 

22 timer siden, Zkoda skrev:

Skinnsete og barnestol er for meg helt utenkelig, skinn eller ei. Skader på setet er en ting, skitt og oppkast er det andre hovedpoenget.

Besafe sparketrekk passer ok i Superb i alle fall. http://babyshop.no/besafe-kick-cover-isofix/

Beskytter setet godt. Gjør det dessverre vanskelig å feste setebeltet, ettersom beltefestet jo allerede ligger dypt i setet.

(Dersom man er plaget med bilsyke barn kan det også være er triks å legge trekk dobbelt. Besafe hadde en veldig tynn versjon tidligere som lot seg kombinere med den tykke. Ved behov var det bare å ta av det øverste og kaste hele greien, i stedet for å vaske bilen i evigheter.)

Beklager dette ble jo et helt meningsløst innlegg. 

Den første setningen skal være slik og da blir det kanskje mening?

"Bilsete og barnestol uten setebeskyttr er for meg helt utenkelig, skinn eller ei."

Med den beskrevne beskyttelsen er skinnsetet like fint etter flere år med barneseter. Har hatt bakovervendte seter som er bardunert i fører/passasjersete og står på en bøyle i baksetet. Grøsser ved tanken om hvordan skinnet hadde sett ut uten beskyttelsen.

Endret av Zkoda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.2.2019 den 18.17, Zkoda skrev:

Skinnsete og barnestol er for meg helt utenkelig, skinn eller ei. Skader på setet er en ting, skitt og oppkast er det andre hovedpoenget.

Besafe sparketrekk passer ok i Superb i alle fall. http://babyshop.no/besafe-kick-cover-isofix/

Beskytter setet godt. Gjør det dessverre vanskelig å feste setebeltet, ettersom beltefestet jo allerede ligger dypt i setet.

(Dersom man er plaget med bilsyke barn kan det også være er triks å legge trekk dobbelt. Besafe hadde en veldig tynn versjon tidligere som lot seg kombinere med den tykke. Ved behov var det bare å ta av det øverste og kaste hele greien, i stedet for å vaske bilen i evigheter.)

Takk for tipset. Går vel muligens an å beskytte mot væsker og sånt på andre måter i tillegg til setebeskytter, men det er jo avhengig av hvor plaget en er med sånt.

Synest Prince Lionheart ser ganske bra ut, så kjøper nok en sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...