Gå til innhold
Sista

Startproblem


Anbefalte innlegg

Har en 2007 mod der vi har hatt komfort modulen (under førersetet) ute for tørking pga fuktproblem. Samtidig er alle kablene sjekket for irr og fikset. Alle interiørlys er nå i orden og vinduer virker. MEN bilen vil ikke gå !  Den starter og går ca 10 sekund første gang pr. dag, deretter går den ca 2 sekund før den stopper.  Ved diagnose får vi opp ^diesel pump control, no connection^ men vi hører pumpen går.  Noen gode ideer ?

Endret av Sista
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen spesielle lyder, den bare dør.  Har sjekket pumpen bak og den virker Ok.  Det som er artig er at bilen ble rygget inn i garasjen og har stått i ro mens komfortmodulen ble fikset.  Ble forsøkt startet etter det og da  oppsto problemet.  Skiftet dieselfilter og dieselen flommet inn i filteret så vi vet at den kommer frem der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke skiftet noen moduler, bare fikset på den som var der.  Komfortmodulen under setet ble frakoblet mens den ble fikset.  Kjørte ikke diagnose med lagring før vi tok den ut.  Diagnosen før vi tok den ut kom med mange feil som var tilknyttet komformodulen.  Hadde ingen feil med dieseltilførselen da.  Hvilken programmering tenker du på ? Diagnoseapparatet er Autel MaxiDiag Elite 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en Can gateway feil  (19 )og det var 2 glødeplugger som må skiftes.  Oppdatering, er det noe jeg kan gjøre selv eller må jeg på verksted ?  Har kjørt flere diagnoser der feilene har forsvunnet etterhvert, mens en ny har dukket opp «diesel pump control modul» . Jeg har skiftet vindusheis på førersiden og da ble kontakten til døren koblet fra.  Trodde ikke det  skulle bety noe. Batteriet til bilen har ikkje blitt frakoblet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...