Gå til innhold

Velkommen gjest!

Hvis du register deg vil du få mulighet til å delta i diskusjoner og laste ned filer. Du vil også få tilgang til medlemsfordelene dersom du når et visst antall innlegg.

Sista

Startproblem

Anbefalte innlegg

Har en 2007 mod der vi har hatt komfort modulen (under førersetet) ute for tørking pga fuktproblem. Samtidig er alle kablene sjekket for irr og fikset. Alle interiørlys er nå i orden og vinduer virker. MEN bilen vil ikke gå !  Den starter og går ca 10 sekund første gang pr. dag, deretter går den ca 2 sekund før den stopper.  Ved diagnose får vi opp ^diesel pump control, no connection^ men vi hører pumpen går.  Noen gode ideer ?

Endret av Sista

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
51 minutter siden, Sista skrev:

Har en 2007 mod der vi har hatt komfort modulen (under førersetet) ute for tørking pga fuktproblem. Samtidig er alle kablene sjekket for irr og fikset. Alle interiørlys er nå i orden og vinduer virker. MEN bilen vil ikke gå !  Den starter og går ca 10 sekund første gang pr. dag, deretter går den ca 2 sekund før den stopper.  Ved diagnose får vi opp ^diesel pump control, no connection^ men vi hører pumpen går.  Noen gode ideer ?

Det indikerer at det ikke kommer nok drofstoff tilførsel. Hører du noen lyder fra motor før den dør??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen spesielle lyder, den bare dør.  Har sjekket pumpen bak og den virker Ok.  Det som er artig er at bilen ble rygget inn i garasjen og har stått i ro mens komfortmodulen ble fikset.  Ble forsøkt startet etter det og da  oppsto problemet.  Skiftet dieselfilter og dieselen flommet inn i filteret så vi vet at den kommer frem der. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, Sista skrev:

Har en 2007 mod der vi har hatt komfort modulen (under førersetet) ute for tørking pga fuktproblem. Samtidig er alle kablene sjekket for irr og fikset. Alle interiørlys er nå i orden og vinduer virker. MEN bilen vil ikke gå !  Den starter og går ca 10 sekund første gang pr. dag, deretter går den ca 2 sekund før den stopper.  Ved diagnose får vi opp ^diesel pump control, no connection^ men vi hører pumpen går.  Noen gode ideer 

Er det disel eller bensin. Har du programmert inn nye styreenheten? Prøv å oppdatere software på begge kontrollmodulene..

Hva slags diagnose bruker du?

Endret av Kodiaq6011

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke skiftet noen moduler, bare fikset på den som var der.  Komfortmodulen under setet ble frakoblet mens den ble fikset.  Kjørte ikke diagnose med lagring før vi tok den ut.  Diagnosen før vi tok den ut kom med mange feil som var tilknyttet komformodulen.  Hadde ingen feil med dieseltilførselen da.  Hvilken programmering tenker du på ? Diagnoseapparatet er Autel MaxiDiag Elite 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
49 minutter siden, Sista skrev:

Har ikke skiftet noen moduler, bare fikset på den som var der.  Komfortmodulen under setet ble frakoblet mens den ble fikset.  Kjørte ikke diagnose med lagring før vi tok den ut.  Diagnosen før vi tok den ut kom med mange feil som var tilknyttet komformodulen.  Hadde ingen feil med dieseltilførselen da.  Hvilken programmering tenker du på ? Diagnoseapparatet er Autel MaxiDiag Elite 

Jeg tenker på å oppdatere motorstyreenhet og komfortmodul. Kanskje det løser problemet. Hadde du mange CAN feil før du renset komf.modulen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en Can gateway feil  (19 )og det var 2 glødeplugger som må skiftes.  Oppdatering, er det noe jeg kan gjøre selv eller må jeg på verksted ?  Har kjørt flere diagnoser der feilene har forsvunnet etterhvert, mens en ny har dukket opp «diesel pump control modul» . Jeg har skiftet vindusheis på førersiden og da ble kontakten til døren koblet fra.  Trodde ikke det  skulle bety noe. Batteriet til bilen har ikkje blitt frakoblet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Sista skrev:

Hadde en Can gateway feil  (19 )og det var 2 glødeplugger som må skiftes.  Oppdatering, er det noe jeg kan gjøre selv eller må jeg på verksted ?  Har kjørt flere diagnoser der feilene har forsvunnet etterhvert, mens en ny har dukket opp «diesel pump control modul» . Jeg har skiftet vindusheis på førersiden og da ble kontakten til døren koblet fra.  Trodde ikke det  skulle bety noe. Batteriet til bilen har ikkje blitt frakoblet

Gå inn på modul. Sjekk delenr eller softwareversion. Kan du flashe med maxitel? Evnt kjører du med pc så gi meg temview id og passord så kan jeg oppdatere online for deg. 

Til din info så kommuniserer central gateway med alle bilens komponenter over CAN signaler. Men hvis du ikke har CAN feil nå men kommunikasjon så kan det hjelpe med å oppdatere med ny software. Evnt så er det ledningsbrudd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svar i emnet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hei ! Nå har tiden kommet for å anskaffe familiens første bil. Det blir dessverre brukt i første omgang, men det får så være. Jeg har i lang tid tenkt at Skoda har mange fornuftige (og ganske enkelt fine) biler. Merket står derfor som veldig aktuell for oss (sammen med blant annet Passat). Essensielt er at det skal være stasjonsvogn med 4x4. Jeg lurer derfor på om dere Skoda-kyndige/engasjerte kan hjelpe meg å bli smartere på en sak: Hvordan bør jeg vekte modell, årsmodell, km og pris (for å nevne et veldig begrenset utvalg)? I prisklassen jeg titter (opptil 250k kanskje) er det ofte at jeg får en superb som gjerne er eldre og/eller har betydelig flere km enn en noenlund tilsvarende Octavia. Jeg skjønner jo det - superb er mer premium. Men er det verdt det? Jeg vet det er vanskelig å sammenligne egentlig, utstyr kan være likt eller variere, og enkelte motorer finnes ikke i begge modellene.Jeg håper bare noen kan gjøre meg litt klokere så jeg kan finne ut hva som er hensiktsmessig for oss å gå for. Generelle Skoda-brukt-tips mottas og med stor takknemlighet!      
    • Hei,  Har sensorstyrt bakluke. Sliter med at denne åpner seg med å vite med foten under hekken. Noen andre som har problem? Funker sånn engang i blant.. 
    • Er det garanti på bil så er det bare å levere den inn og være bekymringsløs. Men er bilen utenfor garanti og man ikke finner ut av ting så er det mye penger spart all software kan endres og tilpasses etter behov.  Men det er en kjedelig affære med en ny bil å få slike problemer. På en annen side så kjører mange biler med samme software som på din. Hadde det vært en stor feil så hadde de funnet ut og utrettet ved en oppdatering. Jeg venter spent på hva utfallet blir. Og håper det løser seg.
    • Jeg tror det skal brukes Odis-e med online flashing i fra fabrikk. 
    • Ok. Gi meg VIN på personlig melding. Så skal jeg finne oppdatering til deg hvis det er kommet noen...
    • Med en bil med garanti tenker jeg forhandler skal få finne ut av dette. Jeg bruker ikke en krone på en tuner, hvis ikke forhandler refunderer dette. 
    • Hmm, har ikke opplevd at den hopper rundt sånn. Girproblemer har vært borte siden romjula.  Snakket med Skoda i dag, og de sa at så lenge jeg ikke merket noe på yteevnen til bilen kunne jeg fint kjøre den frem til neste uke, selv om den varselslampen lyste.  Må jo si det er litt kjedelig med ny bil og mye sånn små rusk. 
    • Man får også 2.0 TSI i Karoq, men den er ikke i de norske prislistene foreløpig. Men om det er 1.5 TSI er det etter WLTP så da tror jeg dette er det kjente kangaroo-jump problemet svært mange opplever, står mye informasjon om dette på Briskoda. Det skal visstnok være en oppdatering på vei. Les mer: https://www.briskoda.net/forums/topic/461809-15-tsi-with-7-speed-dsg/
    • Tror det er 1,5 150hk TSI som er størrelsen på motoren. Karoq’en er mindre en Kodiaq motoren. Litt usikker på wltp, var akkurat rundt de tider den kom, men mener den ble produsert like før.  Hvor finner jeg dette? 😊
    • På linje med å fjerne DPF så får man ingen problemer sett ut fra et teknisk perspektiv.  Men bilen er som sagt ikke typegodkjent lengre, noe som under de rette omstendighetene kan være svært alvorlig.  Når det gjelder spesifikt DPF og adblue er det riktignok utslipps delen av typegodkjenning som faller fra. Samme gjelder når man fjerner start/stopp. 
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Jeg ville vært veldig forsiktig med elekroniske duppedingser i en «ny» bil. Er produktet laget i Kina er det enda større mulighet for trøbbel. Jeg har selv erfaring med et USB strømuttak som gjorde at DAB radioen ble helt håpløs. Jeg opplevde også et par feilmeldinger på nødkommunikasjonutsyret som jeg ikke kunne forklare i samme periode. Elektronisk støy kan skape mye trøbbel. Funker det uten trøbbel så er det fint, men får du trøbbel med noe elektronisk utstyr i din bil, vet du nå hva som kan være grunn til problemet ditt 😉
    • Sålenge det ikke forstyrrer sikten din er det vel ingenting som skulle tilsi at de skulle være ulovlige. Biler blir levert orginalt med HUD så bør ikke være noe problem. 
    • Bestilte en duppeditt på Ebay og så fulgte det med ett head up display.
      Er disse lovlige å bruke, tenker på siden man må klistre på en"speil" på fronruten?
      https://www.ebay.com/itm/5-5-X3-ELM327-OBD2-HUD-Head-Up-Display-Bluetooth-Engine-Speed-Alarm-Speedometer/112346487326?hash=item1a285f5a1e:g:uTsAAOSwYvFZMiHR:rk:1:pf:0
    • Ønsker dere alle sammen et riktig så godt nytt år !  

       

Om Skodaforum Norge

Uoffisielt forum for Skoda eiere og andre interesserte

Populær kategori:

×