Gå til innhold
Core2Duo

Velge digitalt dashbord eller ikke?


Anbefalte innlegg

Jeg sitter i tenkeboksen på en ny Superb om dagen. Men mest av alt er jeg meget usikker på dette digitale dashbordet.

Førsteinntrykket var ikke helt det store (nå har jeg bare fått sett det i en demobil inne hos forhandler, ikke fått prøvekjørt bil med det på veien enda), men følte ikke det var helt det store der og da. Per nå føler jeg ikke at jeg kommer til å angre heller, om jeg ikke tar med dette digitale dashbordet.

Hva tenker dere om det digitale dashbordet? Mister jeg noen funksjoner hvis jeg ikke velger det digitale dashbordet, eller er alle funksjonene på det digitale dashbordet, også tilgjengelig på f.eks Columbus? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ventet med å bestille Kodiaq til digitalt dashbord var klart, nå ble jeg riktignok tatt på senga av WLTP og måtte vente ekstra lenge men nå er den på vei fra fabrikken.

Som @Kodiaq6011 sier så tror jeg det er mye lettere å selge bilen med det (selv om man ikke kjøper bil for eier nr 2) ettersom det ser mye mye mer moderne ut. Når det i tillegg ikke koster SÅ mye er valget enkelt. Da ville jeg heller droppet noe annet for å kompensere prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok det med og angrer ikke. Det ser mye bedre ut enn de to runde skivene. Hvem trenger se på turtallet hele tiden? Om du kjøper nytt så vil digital dash utgjøre under en prosent av bilens pris. Fordel pengene ut over de årene du skal bruke bilen så synest ikke jeg der er noen stor investering. Skader ikke om den blir letter å selge også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle innspill :)

Når det gjelder videresalg så er jeg enig med dere, det vil nok være lettere å selge med digitalt dashbord. Men salg av en eventuell bil for meg vil være veldig langt fram i tid, jeg vil nok beholde denne bilen i lang tid framover. 

Flott med alt det positive - men er det noe negativt å trekke fram med dette dashbordet, så jeg kan få litt innspill "begge veier"? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke se en eneste negativ ting med å gå for den digitale. Med mindre man er født i attenhundre og brødmangel og synes at det blir for moderne. Ikke bare er det estetiske mye bedre men man har informasjon som feks navigasjon på en stor skjerm rett under øynene.  

Om ikke lenge er dette standarden og vi ler av den gang vi hadde mekaniske visere. 

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...