Gå til innhold
Nico

Brukt Superb vs Octavias


Anbefalte innlegg

Hei !

Nå har tiden kommet for å anskaffe familiens første bil. Det blir dessverre brukt i første omgang, men det får så være.

Jeg har i lang tid tenkt at Skoda har mange fornuftige (og ganske enkelt fine) biler. Merket står derfor som veldig aktuell for oss (sammen med blant annet Passat). Essensielt er at det skal være stasjonsvogn med 4x4.

Jeg lurer derfor på om dere Skoda-kyndige/engasjerte kan hjelpe meg å bli smartere på en sak:

Hvordan bør jeg vekte modell, årsmodell, km og pris (for å nevne et veldig begrenset utvalg)?

I prisklassen jeg titter (opptil 250k kanskje) er det ofte at jeg får en superb som gjerne er eldre og/eller har betydelig flere km enn en noenlund tilsvarende Octavia. Jeg skjønner jo det - superb er mer premium. Men er det verdt det?

Jeg vet det er vanskelig å sammenligne egentlig, utstyr kan være likt eller variere, og enkelte motorer finnes ikke i begge modellene.Jeg håper bare noen kan gjøre meg litt klokere så jeg kan finne ut hva som er hensiktsmessig for oss å gå for.

Generelle Skoda-brukt-tips mottas og med stor takknemlighet!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...