Gå til innhold
Killroy555

Plutselig annen software


Anbefalte innlegg

Hei, min Octavia 2018 manglet plutselig muligheten til å aktivere "Blindsonevarsler", og var byttet ut med "Side Assist". Jeg re satte softwaren til fabrikkinnstillinger, men det hjalp ikke. Hvordan kan noe slikt skje ?

Tar nå og kobler fra batteriet en stund, og ser hva for slags versjon jeg får etter igangkjøring igjen. Jeg har akkurat lastet ned ny versjon av "Multimediasystemet" til bilen, men ikke installert den, da jeg gjerne vil gjøre en ting om gangen. Regner med at det ikke er med softwareelementer i denne som er med på og styre bilen på en slik måte at Blindsonevarseler forsvinner ?

 Er det enkelt og oppdatere bilens hovedsoftware selv ? Eller må man ta den lange turen til verkstedet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg søker på Side Assist dukker WW opp. Kan det være at min Octavia plutselig tror den er blitt en WW ? Altså at softwaren starter i feil modus ?

Frakoblet batteriet en time, og lot den stå på tomgang til alle feilmeldingene var borte, men fortsatt var Blindsonevarsling byttet ut med Side Assist.

Jeg sender deg en PM med VIN koden.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takker for svar. Har oppdatert kartverket i bilen i  i dag (30 GB på 34 minutter med USB) men fant ikke ut hvorledes jeg skulle oppdatere Bluetooth og Radiologoer på min Colombus 2018 modell fra minnepinnen. Noen som har en ide ?

Men denne siden har vel ingen linker til selve hoved softwaren til bilen, som jeg plages med., med at Blindsonevarsel er blitt til en utilgjengelig Side Assist og automatisk motorstans i lyskryss ikke fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Killroy555 skrev:

Men denne siden har vel ingen linker til selve hoved softwaren til bilen, som jeg plages med., med at Blindsonevarsel er blitt til en utilgjengelig Side Assist og automatisk motorstans i lyskryss ikke fungerer.

 

Såvidt jeg vet er det under to forskjellige parametre start/stopp ikke fungerer. Når det er utenfor en viss temperatur (tror det er rundt 50+ og 50-) og når spenning på batteriet er for lav, det er sistnevnte som er den vanligste måten å deaktivere dette systemet på med VCDS.

Kan batteriet ditt ha lav spenning? Jeg vet at biler "slår av" visse ikke-kritiske systemer når batterispenning synker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...