Gå til innhold
andersen

Oppvarmet frontrute kun på 2,0 TSI for bensin?


Anbefalte innlegg

Hei. Har i andre tråder sett at oppvarmet frontrute / frontrutevarmer er fint å ha. Er inne på tanken på å kjøpe ny Octavia, men fant ikke den i kalkulatoren.

Omsider fant jeg i prislisten (http://www.skoda-auto.no/kjope-en-skoda/prislister-og-brosjyrer at oppvarmet frontrute angående oppvarmet frontrute: "Kan ikke kombineres med 1,0 TSI eller 1,5 TSI".

Kjenner noen til grunnen til det? Er det en teknisk årsak, eller er det simpelthen en gulrot for å få folk til å velge dyrere utgaver?

Endret av andersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
3 timer siden, HansWerner skrev:

Jeg har 2019 Octavia 1,5 TSI og jeg har med oppvarmet frontrute ihvertfall, så er mulig på andre enn 2,0 literen.

  😞Hmm, rart. Prislista sier at det ikke går, dette fikk jeg også bekreftet av forhandler

Endret av andersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.3.2019 den 17.23, HansWerner skrev:

Jeg har 2019 Octavia 1,5 TSI og jeg har med oppvarmet frontrute ihvertfall, så er mulig på andre enn 2,0 literen.

Jeg betviler ikke at du har oppvarmet frontrute @HansWerner, men jeg synes egentlig det er litt merkelig for jeg har tilgang til prislister for Octavia her som er for 2016, 2017, 2018 og 2019 modellene, og det står i samtlige prislister at det ikke er en mulighet med oppvarmet frontrute for modellene med med 1,0 TSi, 1,2 TSi, 1,4 TSi eller 1,5 TSi.

Dette er prislister som er datert i fra 2. halvår 2015 og helt frem til 01.01.2019, og det står det samme i dem alle, det er ingen mulighet for oppvarmet frontrute for de minste bensinmotorene.

Så da har du utstyr på din bil @HansWerner som Skoda selv sier at ikke er tilgjengelig 👍😊

På 5.3.2019 den 17.20, andersen skrev:

Hei. Har i andre tråder sett at oppvarmet frontrute / frontrutevarmer er fint å ha. Er inne på tanken på å kjøpe ny Octavia, men fant ikke den i kalkulatoren.

Omsider fant jeg i prislisten (http://www.skoda-auto.no/kjope-en-skoda/prislister-og-brosjyrer at oppvarmet frontrute angående oppvarmet frontrute: "Kan ikke kombineres med 1,0 TSI eller 1,5 TSI".

Kjenner noen til grunnen til det? Er det en teknisk årsak, eller er det simpelthen en gulrot for å få folk til å velge dyrere utgaver?

Etter hva jeg har blitt informert om tidligere av selgere @andersen, så er det noe utstyr som er forbeholdt enten de største utstyrsutgavene og/eller de litt større motorutgavene. Så det er muligens i dette tilfellet som du selv er inne på, det kan være en «gulrot» for å velge en større motorutgave for å ha tilgang til oppvarmet frontrute.

Jeg har dette på min tredje bil nå, og det er definitivt noe jeg også vil foretrekke å ha på mine biler i fremtiden, det sammen med webasto og oppvarmet ratt 👍😊 

Dvs om en får den muligheten i fremtiden om en er nødt til å velge noe annet enn bil med fossilt drivstoff...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At utstyr ikke er tilgjengelig i den norske utstyrslisten betyr ikke at det ikke finnes. Alle offisielle forhandlere rundt om i Europa har forskjellige lister satt opp til enhver tid.

Det kan også hende at det pr nå er restriksjoner på oppvarmet rute. Jeg vet det var noen problemer med WLTP og varme i ratt og rute på noen bensinvarianter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, BGB skrev:

At utstyr ikke er tilgjengelig i den norske utstyrslisten betyr ikke at det ikke finnes. Alle offisielle forhandlere rundt om i Europa har forskjellige lister satt opp til enhver tid.

Det kan også hende at det pr nå er restriksjoner på oppvarmet rute. Jeg vet det var noen problemer med WLTP og varme i ratt og rute på noen bensinvarianter.

Nei det betyr det selvfølgelig ikke, men det er fremdeles ikke tilgjengelig for den norske kjøperen som skal bestille en fabrikkny bil fra en norsk forhandler, og det var jo det jeg mente. :) 

Det er flere kombinasjoner av både girkasser og motorer som også finnes i Europa, men de er dessverre ikke tilgjengelig i Norge. Min forrige bil var i aller høyeste grad en slik bil som absolutt burde ha vært tilgjengelig med en annen girkasse i stedet for å «nedtrimme» motoren slik de gjorde, men den gang ei her i Norge........

WLTP kan absolutt ha noe med tilgjengelig utstyr og utstyrskombinasjoner og gjøre, men som tidligere nevnt, det er ikke tilgjengelig med oppvarmet frontrute etter norske prislister på de to minste bensinmotorene, og da har jeg funnet prislister tilbake til høsten 2015 og helt frem til dags dato. Unntaket ser ut til å være @HansWerner bil, og det er jo positivt for hans del :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Oppvarmet frontrute er tilgjengelig på nye Skoda Scala i Sverige, men ikke priset i Norge. Det samme gjelder navigasjon og digitalt instrumentbord! 

10 dager senere. Oppv. frontrute nå priset i den nye prislista.  MEN, nå kan man kun bestille bilen med den lille 3-sylinders motor. Dessuten blir man tvunget til å kjøpe kostbare pakker inneholdende ting man ikke vil ha, for å få noe man ønsker seg. Hva slags markedsføring er dette?  Jeg skal bestille bilen i Sverige spesifisert som JEG vil ha den til en lavere pris inkl. norske avgifter!

Endret av Pigslew
Oppdatering.
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 22.5.2019 den 22.46, Pigslew skrev:

Jeg skal bestille bilen i Sverige spesifisert som JEG vil ha den til en lavere pris inkl. norske avgifter!

Høres fornuftig ut, men det blir kanskje litt vanskeligere å selge? Har man 5 år / 100 000 km nybilgaranti i Norge når bilen er kjøpt i Sverige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...