Gå til innhold
TheHaughom

TheHaughom's Skoda Kodiaq Sportline 2.0 TSI 2018


Anbefalte innlegg

Jeg antar han var redd for svamp og støv som lager bittesmå riper i lakken og slikt. Han sa det ofte forekom allerede etter første vask, og var derfor glad for at han slapp å fjerne disse før han kunne starte sin prosess.

Han skulle fjerne emblemer bak og vaske den første dagen. Så måtte den stå til tørk til neste dag, da han måtte vente til lakken var knusktørr før han la på coaten. Det var ikke noe ekstra coat eller noe på bilen annet enn det som leveres fra fabrikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den forstår jeg, men problemet er vel mest at en ny bil ikke er fri for urenheter i lakken, og det var mest det jeg tenkte på. Den må renses for urenheter, ellers så vil det synes igjennom voks, coating........

Min nye Octavia Scout ble levert til et bilpleiefirma, for lakkrens og voks, og som han som utførte dette fortalte meg, så var bilen på denne videoen mye renere enn hva min var. Det kommer utrolig mye forurensing som sitter fast i lakken i løpet av transporten, men dette vet jo helt sikkert han som skal legge coating på bilen din også. :) 

Jeg ble i hvert fall meget overrasket over hva som satt fast i lakken på en helt ny bil, når jeg ble bedt om å se denne videoen her,

https://bilpleiekongen.no/gir-bil-perfekt/

EDIT:

Og mye av årsaken til at det var mye mer forurensing i lakken på min bil enn den i videoen, er at den er igjennom en mye lengre togreise før den kommer til Bremerhaven........

Endret av Superb lll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg med igjen i samtalen her :)

Som nevnt her så kan han ikke legge coating uten å gå over med hvertfall ett steg polering. Coatingen krever et plettfritt underlag for å gi det resultatet en ønsker, da riper og ujevnheter vil vise gjennom coating og ikke kunne fylles/skjules slik de kan med voks. Min bil hadde heller ikke gått gjennom annet en normal vask og klargjøring hos forhandler, og bare ved å sette den i sola og studere var jeg overasket over både vaskeriper og kjørespor etter poleringsmaskinen de hadde klart å lage. Men igjen de er så presset på tid på klargjøring av nybil at jeg klandrer dem ikke! Så ingen ting ment for å henge dem ut, er bare sånn det er med tidspress :/

Så et finsteg blir det nok uansett for han, vil jeg med min erfaring tro ihvertfall :)

Ønsket mitt her er ikke å fremstå som bedreviter, bare å dele egne erfaringer. 

 

Ellers går jeg ut i fra du er storfornøyd med bilen din @TheHaughom ? 

Når bilen er kald og du starter kjøringen for dagen, har du prøvd å kjøre i manuell gir modus?  Jeg synes bilen girer hardt så lenge oljen i kassen er kald, men dette er gjerne noe som kommer seg etter innkjøring? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, bilen er ferdig vasket og han er i gang med polering nå. Var innom tidligere i kveld og leverte felgene.
Da viste han meg vaskeriper laget av automatvasken som Möller tydeligvis har kjørt den gjennom i klargjøringen, samt. ekstreme mengder tape/limrester rundt/mellom vinduer osv.

Han hadde klargjort rundt 300 biler for Porsche, og lurte på om jeg hadde bedt dem om å ikke klargjøre bilen i det hele tatt.

I tillegg fant han den første bulken på bilen. En eller annen bil ved siden av har nok vært litt uheldig med døra og åpnet den inn i min bil. En ørliten bulk, samt. den har brutt lakken på høyre bakdør. Så det var jo meget kjedelig... Han viste den til meg, og ringte senere på kvelden at han hadde klart å få polert den bedre, men at han ikke fikk det 100%. Så får vi se hvordan det ser ut når jeg får bilen tilbake da.

 

Snappet et bilde av bakluka uten emblemer/tekst, samt. et av hele bilen maskert og klar for grunnarbeidet.

Iz8YUUxgNeRLG6fV1EUTuAAxl2xQXoNvBS_a0Hf78UuELE6pbQ8kd1HfPPWyKrD3DuVA3IqSpjwLNf6zQG6tC1zG5FmTxPzGO6lmFUlTYmSD4Js95EWmYDHZ1Wv1B4ocV-Tubcm_0YMQkuOBCH_MvjsELsnMCZ_4KYDOUOQFI-aUWZsM-65XGd3TYCJilbSNSMbnxvNWSMkzfHVe95dM_kqZc_thumpitJIjeuKwqJ6Z-yZRosjAlIPaQ6ZGl6qhQ8z5D-1eKFVWy6Ye-qv8BXziQ1PPk4fsNaIdl8E9KkoZHBn9Wjw-ymYGtaIMibqw8vyHKa5RynAR6puwWrw-1kKGVIT2CdOnnmmEsbVdspbgaw9vlBUqeKLuIrqotzwCTqiV0ctQlFlNJ4f8rycxTU2ViXmxIqQWOVIV_nbeAeaz67Pe4H67b5yFJTCZC2o3C9CZ9bVpGd63uflHffQCG3FWFSwLx4_ecd64wFj7iMOKBsGan5AuHALZdKyj2GHLbg3DmJ2bOQ4LLUtQ11o_lJJP6dE4P-o4rn2QDMzfnBw0t1GlO183a4idOeSfi5qRC-Fv4o9i2PF1N8CiVOtIW-oK5aGcw7ELPfC7iAHAA24lUm1P8t7XJAYIDzC01WU=w1725-h970-no
Yt8iIkEQ13Bb-qdHNI4rMT6TCyqJ26vwKTJREYsxPWB0j74D3u1Fl70BX4rgzQG_YnJej6rwb9k7cpKHoDlbd-Ji9wCn3mx1uI-febfGchELBWv_ZF3SXtZJTL-lKjyiJ14TM4qla9UFmEg6kfE5HahV9gPRGUSkSOwgh1CXxRBcZky3yliV9IMEXZ9_Ts8rMa94eR3cm4eREox-TB7G3zbZnf3iQqJ0OVlrk-4MHkk6JO5K7oB6rK-W7S4mCxTHuSmtkZ3MRTI3kABEEkCjubpRMuCVrbSSrbDNEbn2MdfD1PqVUv8ois5_PJDEjg2_UCbZc7ftPf8fVXJ-eQZnqnKKfhQlzccSeNErKsq5RxHSjiJ-ayXnFUPZvqEUS8aBMmIyKJBh2qPi6ZQQglYg8AZlbZNsUZ5picJibjB_qKZrwpVTwdERlvdJT-q-wEbv2Sb9ztAb0OzuL1-1xmb06RnCpzMYeOmq-_07Dha-jQ1CrUbgvtcWfQZ0gZG8yaw3ZaMzU-Rb0m6b6C1lVPzmLxNj4ULZdJPutt4Jj6zikSfu58CQuKHKCQLsy4jePdt1QJ9VJVIWKWaSY4tFiaFWlsF0LWJVCG7_pV7AOerMMi7W31zSpobdgvYeV7H0WVI=w546-h970-no

 

Og en annen snaisen sak han hadde inne:
XaVNdRcxjmuFQL9RY-j12yDstlDvBo_Fiv6wSyTGQguK3SplLG1NQbpgecApRwHnWVkkGMXpPiyv8YY--QEqZwyzq8Kv6PfJwVlrlphonr-p7xDh9p9djdPS2GPowVrTsWq4sNZQHpqhWnHBPH8SXfgZfEZlF5xCgaHQXgY9SbtLz0W-RoZ6EVd80_RuHJ57d7gKojmhjpIPVBzWuclNfAowMI-jW5GHpbzjXCLKIh5xGtj0uWguDmYJ6FjY3ikVoQt_jsy7TqfskHVRvIZmlkrxrfFHeDL0uByAyAROC5TNQDGofhm5cxUZ8p8OhcWkU3BS-uOUwVMUIraixeSGCDZetQbdMzhSOSvljIx7NSHJoWUN7ZL7DbIhlcm4Q8DXrD67XxQSeqEG3SEh8RXMzSgBbyiF6zlb6V74f-GOkRkhCLYlKH8eWJGvzJAG2p4K1Y0RT-CkZShCyfmPOAHtvpmzEiFmWPKVpG7JDue8ObI1gWi8qKKCBDMQTjNNi637mkNKxEAs8d69Pk9QtQLZUWolrS7Fac-1dixVqozWidUIRsrpryysflRJ8x6Rpigs64I2jqeKKVZEvS159fKfjeWM3NPNJEv_2sFpkndHjAiSZVELAJsAet4vMNIk99U=w546-h970-no

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja, dette ser jo veldig bra ut @TheHaughom, grunnen til at jeg har svart slik jeg har gjort er at jeg forstod det slik at coatingen bare skulle legges på bilen, uten noe forarbeid. Men bilen har jo både blitt vasket skikkelig og blir nå polert, og da blir også det rette grunnarbeidet gjort, det var den infoen jeg savnet :) 

Bilen ser veldig blank ut allerede, og det ble veldig ryddig og pent på bakluken uten emblemer. Dette ser rett og slett veldig bra ut :D 

 

Min bil ble først levert til understellsbehandling, og det uten at beskyttelsesfolie eller de små blå beskyttelsesknottene av skumgummi var fjernet, dette ble fjernet av bilpleieren. Så bilpleieren var den første personen som i det hele tatt gjorde noe med billakken til min bil på norsk jord, og det føltes meget bra ut :) 

Bilen har jeg sett over sammen med bilpleieren i sola og med hans belysning i lokalene, og det fantes ikke en eneste ripe eller noe som helst annet i lakken. Men dessverre så har nå noen steiner allerede vært innom fronten på bilen og «hilst på», så noen få merker har det dessverre allerede blitt i fronten, det er trist, men det er jo ikke mulig å unngå det........... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, TheHaughom skrev:

Da viste han meg vaskeriper laget av automatvasken som Möller tydeligvis har kjørt den gjennom i klargjøringen, samt. ekstreme mengder tape/limrester rundt/mellom vinduer osv.

Min nærmeste forhandler gjør også dette - kjører den splitter nye bilen igjennom en børstevask, og skryter hemningsløst av at det er noe av den beste klargjøringen man kan få (det beste poleringsprogrammet sikkert), og er meget fornøyd meg seg selv etter det. Stakkars bil tenker jeg, men for "mannen i gata" er det jo sikkert bra nok. Hadde de visst hvor mye riper og diverse det skaper, så hadde de nok fått hakeslepp alle sammen! Men så lenge bilen er blank og fin så er det vel ikke noe de ser grundig på, og er meget fornøyd med å ha fått påspandert dette programmet. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett vaskehallen der ute, og jeg hadde jo egentlig håpet at de ikke brukte den på nybiler før overlevering. At de kanskje bare vasket demobilene i den eller noe. Hadde jeg visst det hadde jeg pent takket nei til den vasken...

Men nå får jeg det jo ordnet opp i av detaileren, så dette blir nok bra greier! Kjipt for alle andre som ikke gjør det, men det er vel i stor grad de samme som vasker bilen med vanlig svamp også. 9_9

Alltid kjipest med første bulken/ripa, men jeg regner med den blir tilnærmet usynlig. Håper bare at jeg klarer å glemme den helt! Det var ikke rare greiene, altså, så regner med at når han får fikset småripene rundt, så er det så vidt mulig å se.

Endret av TheHaughom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja! Takk for bilde av emblemfri luke @TheHaughom:) har vært veldig i tvil på om jeg skulle gjøre det eller ikke, men ser nå at det fint kan fjernes :) var redd for at det skulle virke som en smal og høy bil viss det ble nakent. 

Ja nybilvasken er skremmende at de tar med vaskeautomat! Men sånn er det desverre! 

Bilen din blir meget bra etter behandlingen du spanderer på nå! Er absolutt verdt hver en krone å ta vare på investeringene sine! For det er jammen meg ikke gratis å anskaffe seg en slik :) håper du tar deg tiden til å dele noen bilder etter du får hentet bilen også @TheHaughom:) ta også gjerne bakfra på litt avstand slik jeg får bli helt overbevist angående emblemer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal nok klare å fikse noen bilder! Håper den er ferdig i løpet av morgendagen, så kommer det nok noen bilder utpå kvelden da.
Sto helt baki porten når jeg skulle ta bilde av bakluka, men skal få tatt noen flere rundt hele bilen rett etter jeg henter den :) 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen ble litt forsinket fra lakkbehandling da han hadde brukt en del tid på skaden, så fikk den først ut fredag ettermiddag.
Han har gjort parkeringsskaden meeeget pen, går ikke an å se den uten å ha det rette lyset nå. Dette gjorde han faktisk vederlagsfritt, så jeg betalte det vi hadde avtalt i forkant!
I tillegg hadde han kjørt på med BC05 i stedet for BC04, også vederlagsfritt!

Og for de som lurte, så har det vært 3 runder med voks/polering før forseglingen ble lagt på.

I tillegg fant han en produksjonsfeil på stolpen bak bakvinduet (de svarte listene mellom dør/vindu), som jeg var ute og viste til Møller. Virket ikke som om det skulle være noe problem å få det byttet, men skulle høre fra dem til uka når de på serviceavdelingen var tilbake...

Tok en del bilder, men det var så mye sol/motlys at mesteparten ble dårlige.
Slenger ut et par:

551KHcQb6QANiqlPBDKGpp-VJa6MV1LpUnkm_LC_slQArfPQwKUTMZ7pM_QCtoX4KDK9xjTcn4MsFQCBPaF-9rgjj3oihnHISpwXTaaq0nUt8fMJtYJt83BJ1AXUkGQHdQLOb58srlgM1mVIjw48Bt9665PWLHBmC2apAqfshjAFQuBlsej2jUDCawCHkXt_9LwHAeEctLQOnKh7pEOPn5bD0Nvw2qLnXz4Nd4Hwphijt6SePbdehmdmYgnX44gWq7G0VlMew5hKIJ_u4U7XPF4X2MB36MzkBZ-eUaKwhkBi4KJnHQ-K3FMM2kBSpMSByihM0_p7ddBk-eRTl0JTJIiUlcrPcnbRhMemCynpRR4HxBHvOrD4u_Z3uByeMtWcQJArhJ70uXZP63Sf9G9dXgxzw5imNUpUUfzPGKEpwL6fln3ihaVjJ1IsYAqxvG9AeDwY95GXaVkI0aCfiWRB7j62LmsHQjzeI4v5P2l6doE_yWje2ATfQxmYN6F_MFgxKsjdFUYHxmwr_nzer-JR90aiwZICjDwDHcXFfGRhIrQV69PlGT7GEwVjCDidrrovILhTbyWmnATRVr9SyUqqwoNREpWiPyv1YHySbOZP-MGtp6JGxDoETP9vlgp_HpA=w1725-h970-noVBzmc8uoMgtq2Tohu39NH8dv_F9cDU-u4xQVHITZK4MMjukuS0yB80QiDqugkTh1s6YHwCd-wr4uXuTgOxQ5PGT_ch7_UEDcPmDYUbzoElChzUuBrXUKGLWeE2Se2Z17nw0-n4ujYgqUhIhEny-em9F0TJpYqQLxK0ok4Bks46cB8eDwp0BS4EHWNO6lu8XjUSwwFN1PsGn_aYWxJ94A3RrNa0jKEmlNLFVoIjDmxZOegZw2ZVRFyazjpVchd4-_ddz0m0Kv-k8dh6MMSuG1LWkfA9avDFlxNP46kmxEH_FtIq2l1QnE1x4TbPFkwHDalbCYSC-PcIs7JE1UyA0-vAjNu-EtVjegjjNb0lXf0f3aFgb_sE4VwSYyArwc2hdaS6wpnukrOnwAeTJbzbMHD4oSfFYcPbT9b0DHS9sbOrmyjbUBIFGJzoiJA-6u87UPrHKXRZgfM_8SXvslkB86yxdt6m20f70Ug72biMwGIiHM9ddKouKjEConM9I4rUP1Nj8qkNPG04ChSV3A7BcldP7si9IEEEuUUkbUL0KksqtLrBPSjW6Cz-IQGV9b1VYY-487SS6jUEa0HkfuLojhSV_3-XF_U7GMGeyKKZ8ajiss9zDTV_9qPlmGYyz_SgE=w1725-h970-no4ns2CqR-fYpi0OdXdL1jBr-FvJ2RRP0Cf5xos36A5Xq7m0J8V0-U9mu8V3_P6gFvYjXFQsLAReQTvoRVjaeYiXtChDDAFxAeESvHEg_k5ueMUglOsTQtGXVHY0Q1ZhMF_Wk5BP9SnXxrDwhhlE-P9wViAao3NMsFE7tMs7Y-IvbrDimV_YWT5bHFm4zDT2eGTGu-4LBgmMRG5UVOKvE1zIMINeX3rKAuK6cnaFnKLtPu5ka2m99wtetgM-rqVaXQA-_dXN93hs_kCXh-IuuAyGlf6Rbu340nb2PJUKiVAzu4sZm7IiSoUVmzke6xGHV3krlf_ZRHHmZP-pIsv9REhWtPTWJDtNr805ImLAmreyXXbjbRabCGLEoag-PxdEo7NxEgY7E4ZKSfw4jEwdDDjkreXp2zqtBKK4gEOxx2Vaz7gqNccPLbzOOY3U3s_jkRYtzNihaksr9PJjMdqy0ZTiXMyfVmYNISRal5rpDvy87GdFh9C9EnLfnN8xE14VebgVhSPNfyub3thxvr3f9B5OkwxIRAN5pj6iG7XqWidRu2J8iBftxp3EY48_CSEVSEhGHgqfSJ899vw2OF7CNT-jIJ836zInwo6d1rmOla1FqIrpWekLNTDHBG4uQ3sbw=w1725-h970-no

Endret av TheHaughom
  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser veldig bra ut @TheHaughom :) 

Veldig  bra service av detaileren som har utført arbeidet på din bil, at han gir en slik ekstra innsats er jo noe som virkelig viser hvor dedikerte detailere er i sitt arbeide. :) 

Håper ikke du har tatt noe av det spesielt jeg har skrevet som kritikk av hvordan det så ut som dette skulle utføres, for det har overhode ikke vært meningen. Men det hjalp veldig når det kom frem flere opplysninger under prosessen, og ikke minst at du også skriver her hva som faktisk har blitt gjort. :) 

Det gjorde seg veldig bra uten emblemene på bakluken, og det kom enda bedre frem når du fikk litt bedre avstand til bilen når du tok bildet. :) 

 

Etter å ha gjort dette på min egen bil så vil jeg anbefale deg en ekstra soting/toning av vinduene bak @TheHaughom, det er veldig lett å se på bildene du viser her at original soting/toning av de bakerste vinduene er for lys fra fabrikk. ;) 

Det er selvfølgelig en smakssak akkurat dette her, men jeg personlig synes det er for lyst og det gjorde seg meget bra på min bil. Legger ved et bilde i det samme lyset som du har, så kan du se hvordan dette ble. Da valgte jeg kun 32 %, ellers så hadde det nok blitt for mørkt. Jeg hadde gått for 20% om jeg ikke hadde hatt original soting av de bakerste vinduene fra før av (de anslår at kombinasjonen jeg har nå tilsvarer ca 20%). Det er kun  fra B-stolpen og bakover jeg har fått dette gjort, selv om det også ser ut som det er gjort på dørene foran i tillegg, så er de vinduene helt urørt, men hele kupéen har faktisk blitt mørkere av dette og vi er alle kjempefornøyde med at vi har gjort dette. :D 

Legger ved et bilde:

5b8bf9aeda3fa_2018-08-0915_44_27.thumb.jpg.d25d9726dfa9c0baca90f2745a17b9bb.jpg

Dette tror jeg definitivt også hadde gjort seg på din bil @TheHaughom ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint, er jo interessert selv i hvordan det skal og bør gjøres!
Og det virket absolutt som at han kunne sine saker. :)

Angående soting; hva er prisen på herligheten? Det ser jo absolutt knallbra ut!
Du har ikke sotet bakruten? Det er vel ikke helt stuerent, mener jeg å huske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan definitivt sine saker :) 

Ikke at jeg kan så mye angående det praktiske når det gjelder hvordan ting skal gjøres innen detailing, men etter at jeg tidligere i år meldte meg inn på DCN.no så har en jo fått en god del basiskunnskaper.

Denne boka her har også virkelig åpnet mine øyne for hvordan både bør og skal gjøres, anbefales på sterkeste :) 

 

Angående sotingen så betalte jeg ca 500,- pr.vindu + mva (totalt 4.200,-), og det er stort sett i det prisleie det ligger rundt omkring i vårt langstrakte land etter hva jeg har forstått. Men det er her som med detailing/bilpleie (og alt annet ellers også), en kan selvfølgelig få det billigere, men en får også gjerne det (resultatet) en betaler for.........

 

Det er kun sidedørene foran og frontruten det ikke er lov å gjøre noe med når det gjelder soting, ellers så er det fritt frem. Det eneste kravet som det står i lovverket er at du skal kunne se blålysa fra et utrykningskjøretøy i bakvinduet OM bilen er godkjent med innvendig (sladre)speil. 

Sidedørene foran er det visstnok 2 grunner til at det ikke er lovlig, og det er av sikkerhetsmessige årsaker;

  1. At en soting vil fungere som at vinduene er laminerte, og det vil bli veldig vanskelig å knuse dem ved en ulykke
  2. At det ikke er så enkelt med øyekontakt mellom føreren og de utenfor bilen, andre bilister, syklister, fotgjengere, etc

Det er ikke definert i lovverket, kun at det ikke er lov, men dette skal etter hva en fra SVV har fortalt meg at er de direkte årsakene til forbudet mot soting av dørene foran.

Frontruten skal det ikke gjøres noe med. Der må det jo kun ha med øyekontakten å gjøre, for den ruten er jo allerede laminert fra fabrikk. Om det er noe mer, så tar jeg gjerne i mot opplysninger om det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer nok som du sier at det er lov å ta bakruten når jeg tenker meg om. Kommer jo ofte over firmabiler og slikt som har plastret igjen hele baken.

Skal forhøre meg litt ang. pris  her i Stavangerområdet, men må nok ta det "under radaren" da madammen synes vi har brukt penger på "unødvendige ting". Til tross for mine gestikuleringer og forklaringer 9_9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig lekkert! Har vært veldig i tvil på om jeg skal fjerne emblemene bak eller ikke, men det ser utrolig bra ut. Lurer på om mine ikke ryker de også. :D

Kunne du utdype hva den produksjonsfeilen går ut på? Antar det kanskje ikke er noe et utrent øye ser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, du ser det ganske greit. Det er 3 feil øverst på en av de pianolistene (svarte, blanke lister mellom vinduene/dørene).
Det ser ut som om den svarte "folien" har blitt klemt litt sammen, slik at den stikker litt ut ca. 1-2 cm nedover fra øvre del. Vanskelig å forklare, men for så vidt ganske lett å se hvis du ser over de svarte, tykke listene.

Er for øvrig utrolig fornøyd med utseendet etter at emblemer/bokstaver på bakluka forsvant. Det både økte utseende og økte praktikaliteten ved vasking osv. Anbefales på det varmeste!

Endret av TheHaughom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da er bilen "offisielt" innkjørt, iht. Skoda's egen definisjon, med 1500 km på telleren. Den vil vel fortsatt innkjøres opp mot 10.000 km, men er fornøyd så langt.

Var på første langturen i helgen, og registrerte forbruk på 0.72 l/mil på hjemturen (med 4 voksne og halvfullt bagasjerom) ved normal kjøring (ikke noe sparemodus på høyrefoten). Registrerer også at forbruket som før var noe over literen på mila til jobb ligger rundt 0.88 - 0.92 nå. Er ganske fornøyd med at forbruket på en så stor og tung bil m/4x4 er det samme som jeg hadde på 2005 Avensisen (1.8l / 129hk)  jeg byttet fra!

Endret av TheHaughom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra det forbruket der @TheHaughom, og spesielt med tanke på at bilen din ikke har kjørt flere kilometer enn dette :) 

Forbruket går gjerne enda mer ned som du skriver når en kommer noe rundt 10.000km, da «slipper den litt mer opp» og vil også kunne bli litt «friskere».

Min Octavia har ikke kommet dit med tanke på kjørte kilometere enda, for nå står den stort rolig på ukedagene, så den har ikke kjørt mer enn 5.800km enda siden førsten av Juli.......

Derimot min nye arb.bil får jo kjørt seg litt, den er 2 uker gammel i dag og passerer 2.000km i morgen.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...