Gå til innhold
SkodaOktan98

Superb 2.0 tsi 4x4 280hk som har tunet den?


Anbefalte innlegg

Superb 2.0 tsi 4x4 280hk som har tunet den? 

Vet denne og Golf R 310 hk har turbo problemer med at akslingen i turboen knekker. 

 

Dette skjer orginalt nettopp skjedd med min. Så enten er det uflaks og feil produsert. Ellers er de svake, har hørt rykter om at akslingen er for tyn og derfor knekker. 

 

Så derfor lurer jeg på om det er flere her som har fått havarert turbo? 

Eller har chipet den uten problemer og hva effekt hk og nm? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda sikkert mye gode program der ute, men tviler på turboen holder lengre med høyere trykk. 

Når akslingen knekker på orginalt 280 hk. Så går jo turboen på at mye lavere trykk en med stage 1 program. 

Men som sagt har hørt om folk som har kjørt med chip lenge og uten noe problem. Og en golf r orginalt byttet turbo på 12.000 km. Så virker jo som om at de turboen er lotto. 😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies at det er en batch av turbinene i IS38 som ikke er balansert, og siden det ikke er klaring mellom turbin og veggene i turboen graver de seg inn i teflonen og aksling knekker umiddelbart. 

Det eneste å gjøre visstnok er å demontere turbo og få den sjekket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker på originalt trykk men tipper i mellom 0.9 og 1.1 bar. En Golf R klarte første dyno pull helt fint men på andre røk akslingen, dette var på 1.5 bar. Om man har en turbo uten denne feilen tåler den nok steg 2+ helt fint.

En i England som har en fin tråd med masse god info, han tok sin steg for steg helt opp til 560 hk: https://www.briskoda.net/forums/topic/416122-skoda-superb-iii-4x4-280-a-sleeper’s-journey-–-280ps-to-560ps/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...