Gå til innhold
Magnus Brage Hartviksen

12v uttak dashkamera


Anbefalte innlegg

Legge ledningen skjult i taket og ned i a stolpen på førersiden. så kommer du ned til sikringsboksen.

Der bruker du en flatsikrings holder med uttak også lager du en jordings ledning.

 

Så kjøper du bare en 12 volts adapter så er alt på stell.

På den jeg la opp på min bruker jeg Dashcam og en automatisk mobilholder med trådløs lader. 

 

Legger ved bilder.....

 

Og selvfølgelig bruk en prøvelampe så du ser at strømmen kuttes når du tar av tenningen. :) 

 

 

2.jpg

POD-12VFC-EC5-2.jpg

Endret av SkodaOktan98
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har koblet mitt dashcam som du beskriver i trådstart Magnus (har riktignok Kodiaq, men samme greia). Ledning skjult hele veien bak til 12 volts uttak ved baksete og konstant strøm slik at parkeringsmodus virker normalt (greit om hærverk eller parkerings skader skulle oppstå). Har ikke opplevd at batteriet tappes av dette selv om bilen også blir kjørt lite (Ca 6000 km siden juli 18). Sålenge batteriet ikke er gammelt og dårlig vil jeg tro dette går helt fint lenge :)

Men det var en lur løsning SkodaOktan98 kom med også :) den var ny for meg, men det beviser bare at en finner mye gøy om en vet å søke litt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

v60 som jeg solgte nylig hadde ikke konstant strøm og da ønsket jeg det til dashbordkameraet for å unngå kjipe situasjoner om noen skulle være uerlige.

Så har også vært inne på tanken om det å bare la det være slik det er nå siden kameraet har parking mode, men er den usikkerheten om det plutselig skulle flate ut batteriet over natten eller på noen dager da bilen ikke er i bruk hvær dag.

 

Nå skal det også sies at begge bilene mine blir vedlikeholdsladet iallefall 5 ganger årlig så kan være at det ikke er noe problem da

Endret av Magnus Brage Hartviksen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes både styringsbokser og batteribokser som gir meget god kontroll over strøm og kamera. Begge lar filming være på hele tiden og førstnevnte slår av kamera om spenning på batteriet blir for lavt - sistnevnte har eget batteri som lar deg filme uavhengig av bilens batteri.

Bilradiospesialisten har flere typer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...