Gå til innhold
Heyyeh

Oljenivå for høyt?


Anbefalte innlegg

Peilet oljen i går og i følge manualen er det for mye olje. Bilen var varm og hadde blitt kjørt en halvtime, stått i ro på flatt underlag i noen minutter, og jeg tørket først av pinnen og dytta nedi en gang til.

Bilen er en måned gammel og gått 350km.

I følge manualen skal nivået ligge innenfor området på pinnen, men det var olje over dette òg. Se vedlagt bilde. Bilen har pinnen til venstre og jeg satte en strek der oljen gikk til.

Er dette problematisk? Kan jeg ha gjort noe feil som førte til at jeg målte så høyt? Bør det tappes av dersom det er for mye?

20190330_102730.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Heyyeh skrev:

Peilet oljen i går og i følge manualen er det for mye olje. Bilen var varm og hadde blitt kjørt en halvtime, stått i ro på flatt underlag i noen minutter, og jeg tørket først av pinnen og dytta nedi en gang til.

Bilen er en måned gammel og gått 350km.

I følge manualen skal nivået ligge innenfor området på pinnen, men det var olje over dette òg. Se vedlagt bilde. Bilen har pinnen til venstre og jeg satte en strek der oljen gikk til.

Er dette problematisk? Kan jeg ha gjort noe feil som førte til at jeg målte så høyt? Bør det tappes av dersom det er for mye?

20190330_102730.png

Dette høres spesielt ut da.. Men, du tørket av pinnen osv når du tok den opp første gang? Og dro den forsiktig opp igjen osv? Jeg tror jeg ville hørt med forhandler, bare for å være på den sikre siden. Det er ikke bra med alt for høyt olje nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...