Gå til innhold
Core2Duo

Varme i ACC-sensor?


Anbefalte innlegg

For er par dager siden, møtte jeg et helsikes snøvær på kjøretur hjemover. Som forventet tok det ikke langt tid før ACC/Front assist meldte om sin utilstrekkelige sensorsikt.

Jeg mener bestemt at noen har snakket om at det er varme i sensoren, så snø og slikt skal kunne smelte, og at sensoren på den måten ikke blir dekket til. Stemmer dette, eller er det bare jeg som innbiller meg at jeg har hørt at det er varme i sensoren? 

Om det skulle være varme i sensoren; må man skru på varmen på noen måte? (Samme knapp som varmetråder i bakrute, eller varme i speil osv..?) For slik bilen min ser ut etter en tur i litt snøvær, så ser det ikke ut som det er noe varme i sensoren nå iallefall. :) 

Superb snø.jpgacc redusert.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre ikke varme i den nei, men det burde det definitivt ha vært, og gjerne også på lykteglassene i tillegg. For med LED-lys som ikke avgir noe varme, så tettes de også helt igjen av både snø og is etterhvert. Og det tettes så såpass igjen at spyleren til hovedlysa ikke klarer å fjerne dette. Det er vel den eneste tingen jeg merker at kan være en ulempe med LED-hovedlys, ellers så er jeg meget fornøyd med lysa de gir, såfremt at lyset når igjennom snø/is da.......

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Får satse på det kommer ved en senere anledning - det hadde absolutt gjort seg med når det er snø som nedbør og 1-2 plussgrader, som det gjerne er både vår og høst. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre (eller egentlig bra da) så er ikke dette et problem for 95% av de andre landene som kjøper Skoda, så et problem i lille Norge blir nok ikke tatt til etterretning. 

Men en god løsning er å ha på en god voks, gjerne noe silikonbasert, da får ikke slaps og snø noe tak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel mer enn 5% av verdens land som får snø, så problemet er vel til stede lenger ut i horisonten enn bare Norge, men. :) Så vil jeg tørre å påstå at de landene som bare får snø noen ganger, der kommer jo snøen ned i form av våt og kram snø, som nettopp legger seg i fronten av bilen. 

Lov å håpe allikevel, ser ikke for meg det skulle være så avansert å legge noen varmetråder bak dekselet på sensoren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Core2Duo skrev:

 

Det er vel mer enn 5% av verdens land som får snø, så problemet er vel til stede lenger ut i horisonten enn bare Norge, men.

 

Sa ingenting om hvilke land i verden som får snø, jeg siktet prosentvis til at Norge et lite marked for Skoda i forhold til de andre landene som Skoda selger i - og i de landene er ikke dette et like stort problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, BGB skrev:

og i de landene er ikke dette et like stort problem. 

Fordi det ikke kommer på langt nær så mye snø som i Norge, da eller? Jeg tenker at når snøen først kommer, så er det et problem uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...