Gå til innhold
ØyvindA

Kodiaq Hjulbrønn Deksel


Anbefalte innlegg

Har nettopp hentet vår Kodiaq style.

Jeg legger merke til at i hjulbrønnene / hjulbuene foran  er det plast deksel hele veien, mens bak er det et mer vevd materiale som minner om vatt / isolasjon.

Er dette som normalt?

Tenker at det vil tiltrekke seg og holde fast snø og slaps i de bakre hjulbuene og at det lett blir skadet når man dunker løs snø.

Er det noen som har erfaring med dette?

 

Endret av ØyvindA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det samme på vår Octavia Scout, er ikke helt sikker hvorfor det er slikt men sånn kjapt resonnert så tipper jeg det er for å minske støy fra hjulhus når stein og slikt slipper dekket. Hjulhus bak er jo ‘inne’ i bilen og sådan mer sårbar for støy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke si å ha lagt merke til at det samler seg mer snø og slaps bak kontra fremme.

Et smart triks er å kjøpe et silikon basert middel å spraye på før vinteren, feks Autoglym Vinal & Rubber care. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, ØyvindA skrev:

Har nettopp hentet vår Kodiaq style.

Jeg legger merke til at i hjulbrønnene / hjulbuene foran  er det plast deksel hele veien, mens bak er det et mer vevd materiale som minner om vatt / isolasjon.

Er dette som normalt?

Tenker at det vil tiltrekke seg og holde fast snø og slaps i de bakre hjulbuene og at det lett blir skadet når man dunker løs snø.

Er det noen som har erfaring med dette?

 

Har kjørt Kodiaq i 2 år i Troms med enorme snømengder og det har aldri vært problem med snø i hjulbuene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...