Gå til innhold
Alflor

Åpning av sidevinduer


Anbefalte innlegg

Hei, har en octavia 2014 modell der sidevinduene åpnes mens bilen ikke er igang, er det noe jeg trykker på nøkkelen uten at jeg er klar over det? Eller er det noen med bilen som ikke stemmer?

Takk for evnt svar 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Alflor skrev:

Hei, har en octavia 2014 modell der sidevinduene åpnes mens bilen ikke er igang, er det noe jeg trykker på nøkkelen uten at jeg er klar over det? Eller er det noen med bilen som ikke stemmer?

Takk for evnt svar 😃

Hei, 

Gjelder dette alle vinduene ?
Om det gjør det, så er sannsynligheten stor for at du har holdt "Lås opp" knappen på fjernkontrollen inne :) 
Ta en test, så ser du om dem åpner seg!

Mulig du kan deaktivere denne funksjonen i musikkanlegget ditt! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den funksjonen ja, personlig synes jeg det er en fin funksjon og ha aktivert, for den kan en både åpne og lukke alle vinduene med ved behov. F.eks. for å lufte i kupeen på en varm sommerdag, før en begynner å kjøre.

Det motsatte om en plutselig oppdager at det regner og noen har glemt å lukke vinduene, men det er selvfølgelig bare min personlige mening da 🙂

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Superb lll skrev:

Det motsatte om en plutselig oppdager at det regner og noen har glemt å lukke vinduene, men det er selvfølgelig bare min personlige mening da 🙂

 

Mener at regnsensor lukker vinduene automatisk, men husker ikke om dette var standard eller måtte kodes frem. Er komfortåpning/lukking aktiv kan det hende det skjer automatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, BGB skrev:

 

Mener at regnsensor lukker vinduene automatisk, men husker ikke om dette var standard eller måtte kodes frem. Er komfortåpning/lukking aktiv kan det hende det skjer automatisk.

På tidligere modeller med regnsensor, så var det en en flott funksjon ja. Den lukket også panoramatak/soltak om jeg ikke tar helt feil, om bryteren til vindusvisker stod i trinnet for at regnsensor var aktivert og at en hadde strøm nok på batteriet. Om det var noe en i tillegg kunne huke av for på dette i bilens infotainmentsystem er jeg ikke helt sikker på.

Men denne funksjonen finnes ikke lenger med bilens fakbrikkinnstillger, og det skal etter hva jeg har lest komme av sikkerhetsmessige årsaker, fordi ingen da har tilsyn med bilen når vinduer lukkes, altså pga klemfare. Strømforbruk er visstnok en annen årsak har jeg lest at noen har skrevet på andre forum/grupper.

Om denne funksjonen likevel kan kodes frem og aktiveres med f.eks. VCDS skal jeg ikke uttale meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...