Gå til innhold
Jesper1995

Skoda octavia rs


Anbefalte innlegg

Hei og velkommen til forumet @Jesper1995 :) 

Tror det kan være enklere å få noen mer konkrete tips om du kommer med noen opplysninger om bilen din, at du har en vRS ser jeg jo, men er det en st.vogn eller sedan, hvilket type/årsmodell, etc.

Nå skal jeg være helt ærlig og si at jeg er nok ikke den rette til å komme med forslag og tips her, men noen små forsøk kan jeg jo forsøke på ;) 

  • Noen legger bare på en DTM leppe under eksisterende fanger og er fornøyd der, mens andre går for et bytte av hele fangeren. Budsjett er jo et viktig stikkord her, for ikke bare koster en fanger en del kroner, men det går også en del kroner til lakkering.
  • Andre/større felger og dekk
  • Større bremseskiver og bremsecalipere, for at det skal stå mer i stil med større felger er det jo flere som bytter til. Kan se litt merkelig ut med 19" - 20" felger og bremseskiver som passer i 15" felger, det kan se ganske underdimensjonert ut
  • Senking er det flere som gjør
  • Evt. soting av ruter om du ikke har det fra før av, eller en ekstra soting for å gjøre vinduer enda litt mørkere. Sidevinduene foran er det jo ikke lov å gjøre noe med, men ser jo at mange legger en forsiktig toning på dem likevel, og det gjør seg veldig (selv om det av sikkerhetsmessige årsaker ikke er tillatt, så mange må også fjerne det igjen om de blir stoppet i kontroll).
  • Annen bakfanger
  • Spoiler på bakluka (om det ikke allerede er på plass)
  • For de litt «eldre» vRS utgavene, så kan jo en ombygging av eksos være et tema for å ha et synlig løp på hver side bak

SuperSkoda er i hvert fall en side mange finner mye fint på, men den siden kjenner du kanskje til allerede?

Legg gjerne til noen bilder av bilen din, så kan det være enklere å komme med flere konkrete tips og forslag :) 

Lykke til :) 

 

Et siste tips om du ikke allerede er medlem der og kjenner til gruppa,

Dette er nok et emne/tema som det finnes betydelig flere medlemmer som har gjort og har kunnskaper om i Skoda gruppa på FaceBook, uten at jeg skal si at det ikke finnes kunnskap om dette her også, men det er et lite diskutert tema her inne, i hvert fall frem til nå ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke være for påståelig her, men er ikke dette en som kan passe da?

http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-III/Octavia-III-RS-front-bumper-DTM-spoiler-V2

 

Når det gjelder felger, hvilken dimensjon på felg og dekk er det du tenker på da?

Finnes jo noen alternativer i 19" originalt og fra SuperSkoda, ellers så har vel de fleste dekkforhandlere mange forskjellige alternativer. Farge på bil kan jo også ha litt å si for hvilke felger som kan være aktuelle..........

Personlig så foretrekker jeg helst originale felger, eller i det minste felger som passer skikkelig på bilen uten behov for løse senterringer, andre hjulbolter og evt. spacere, men det er selvfølgelig opp til enhver :) 

Endret av Superb lll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...