Gå til innhold
Superb lll

Kodiaq VRS


Anbefalte innlegg

Med unntak av 50hk, og røde bremsekalipre, er RS en Sportline 190hk tdi.

Ville jeg tatt 50hk ekstra om jeg fikk det? You bet!, men å betale 100.000kr+ for krefter du svært sjeldent får brukt, kan jeg ikke forsvare overfor meg selv. Og bankkontoen. Og vil du ha  de 50hk ekstra, fikser BSR det for 8000,-

Btw, så har de røde kaliprene har så stygg finish, at RSen hadde vært bedre uten. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så tror jeg nok at økningen fra 400nm og opp til 500nm som Kodiaq VRS har, er mer merkbart enn  økningen på 50 hk.

Men ellers så er jeg nok ganske enig med deg @sletto, det koster nok litt mer enn hva det er verdt. Så det la en på Finn.no for et par uker siden til godt over 800'k (har ikke sett på Finn.no etter det, så om den er der enda vet jeg ikke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg venter på vår Sportline 190 TSI maset jeg meg til å få ta ut utstillingsbilen til Skoda på en tur og det er en morsom bil. Dette er ikke en 190TDI med 50hk ekstra, den største forskjellen er at RS bruker bi-turbo. Jeg mener selv at den ikke er verdt prisen, men om vi skulle hatt diesel så ville jeg naturligvis ønske denne. Forøvrig burde de ha tilbydd EA888 med 220 eller aller helst 272 i denne også.

309313929_Bilde17_04.2019091445.jpg.ed22871afc20760c86d8bea9e3e61052.thumb.jpg.a69a005dfb4c242ed7ac2a76b3e1683a.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, BGB skrev:

Mens jeg venter på vår Sportline 190 TSI maset jeg meg til å få ta ut utstillingsbilen til Skoda på en tur og det er en morsom bil. Dette er ikke en 190TDI med 50hk ekstra, den største forskjellen er at RS bruker bi-turbo. Jeg mener selv at den ikke er verdt prisen, men om vi skulle hatt diesel så ville jeg naturligvis ønske denne. Forøvrig burde de ha tilbydd EA888 med 220 eller aller helst 272 i denne også.

309313929_Bilde17_04.2019091445.jpg.ed22871afc20760c86d8bea9e3e61052.thumb.jpg.a69a005dfb4c242ed7ac2a76b3e1683a.jpg

Hei, fin bil du har i bestilling. Vurderer en slik selv. 

Lurer på følgende:

1. Hva gjorde at du valgte sportline fremfor l&k?

2. Er vel forskjellige seter på disse utgavene. Har du testet begge typene, evnt hva var best?

3 . Er som sagt veldig i tvil om hva jeg skal velge, Kodiaq 190tsi Sportline eller L&k. Noen gode tips her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, BGB skrev:

Forøvrig burde de ha tilbydd EA888 med 220 eller aller helst 272 i denne også.

Jeg er helt enig med deg i dette @BGB, her burde i det minste 2,0/220hk TSi vært tilgjengelig slik den er i Tiguan Allspace. 

Den motoren er forøvrig fjernet fra Superb, så kanskje Skoda kan ha fått noen restriksjoner fra VW om bruk av den motoren......?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Oyvind Myren skrev:

Hei, fin bil du har i bestilling. Vurderer en slik selv. 

Lurer på følgende:

1. Hva gjorde at du valgte sportline fremfor l&k?

2. Er vel forskjellige seter på disse utgavene. Har du testet begge typene, evnt hva var best?

3 . Er som sagt veldig i tvil om hva jeg skal velge, Kodiaq 190tsi Sportline eller L&k. Noen gode tips her?

Hei du

Helt siden jeg så Velvet Red Sportline når den først ble lansert ble jeg bergtatt og tenkte at denne skulle jeg ha som familiebil en gang. Grunnen til at jeg valgte Sportline over L&K var først og fremst setene, det sorte taktrekket og den sorte optikken utvendig. Jeg har prøvd setene i begge bilene og her er Sportline setene klart mye bedre, dette vil naturligvis være individuelt, i mine øyne ser de utrolig mye penere ut i tillegg.

Teknisk sett er det jo ingen forskjell på bilene, så valget blir basert litt preferanser, om man liker krom, lyst tak osv. Sportline føler jeg er mer sportslig og L&K føler jeg blir mer klassisk pen.

Mulig det er en del mer standard-utstyr på L&K, dette kan sikkert noen andre bekrefte/avkrefte - sistnevnte er jo over 30k dyrere enn Sportline (190 TSI).

1 time siden, Superb lll skrev:

Jeg er helt enig med deg i dette @BGB, her burde i det minste 2,0/220hk TSi vært tilgjengelig slik den er i Tiguan Allspace. 

Den motoren er forøvrig fjernet fra Superb, så kanskje Skoda kan ha fått noen restriksjoner fra VW om bruk av den motoren......?

Tiguan har 230hk i sin versjon, men er nok samme motoren.

Hvorfor motoren ikke er i prislistene vet jeg ikke, den er nok fortsatt tilgjengelig, de norske prislistene forandrer jo seg ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, BGB skrev:

Tiguan har 230hk i sin versjon, men er nok samme motoren.

Da har den blitt oppgradert, for Tiguan Allspace hadde 220hk når den kom etter hva en kollega av meg sier, for han har en slik. Men nå har ikke jeg sett på hverken vognkort eller lest i noen lister, referer kun til hva han som eier en av de første bilene som kom til landet med den motoren har........... 

2 timer siden, BGB skrev:

Hvorfor motoren ikke er i prislistene vet jeg ikke, den er nok fortsatt tilgjengelig, de norske prislistene forandrer jo seg ofte.

Det sa selgeren til meg at i første omgang hadde med at den solgte for lite her i Norge når det gjelder Superb med 2,0/220hk TSi. Men den kan selvfølgelig være tilgjengelig i resten av Europa fremdeles for alt jeg vet.

Den forsvant jo også fra Ocatvia VRS etter hvert her i Norge også, så kom 230hk og 245 hk versjonene i stedet. Men om de fremdeles har 220hk VRS Octavia tilgjengelig i resten av Europa fremdeles, skal jeg ikke si noe om.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Superb lll skrev:

Da har den blitt oppgradert, for Tiguan Allspace hadde 220hk når den kom etter hva en kollega av meg sier, for han har en slik.

Den hadde først 220, men etter WLTP fikk den offisielt 230.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da stemte det jo for hva min kollega har for motor i sin Tiguan Allspace.

Det er en motor som virkelig også hadde passet godt i både Kodiaq og Superb i kombinasjon med 4x4 gitt, men den kombinasjonen får vi nok dessverre neppe se i Norge. Ikke vet jeg om de finnes originalt levert fra Skoda i utgangspunktet heller, men det kunne virkelig vært interessant etter min mening :) 

Endret av Superb lll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...