Gå til innhold
TorSim

[Løst] 20 tommer sommerhjul på Kodiaq 2018 modell


Anbefalte innlegg

Skulle montere sommerhjulene på min nye Kodiaq. Ble levert med vinterdekk, derfor ikke prøvd sommerdekkene. Dimensjonen på sommerdekk/felg er 255/55 R20. Kan det stemme at denne dimensjonen leveres originalt? Er originale dekk/felger som er levert fra forhandler. Får ikke montert dekkene fremme da det virker som de tar borti fjærskålen. Ser i vognkortet at original dimensjon skal være 235/45 R20. Skal dette oppsettet jeg har passe eller må det rett og slett leveres inn igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

255/55R20 er intet mindre enn kjempefeil, ikke bare er de ulovlige ift riktig rulleomkrets, det er med 9.5% avvik nesten dobbelt av det som er lov å endre når det kommer til rulleomkrets. 

Her har forhandler tatt feil dekksett tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, BGB skrev:

255/55R20 er intet mindre enn kjempefeil, ikke bare er de ulovlige ift riktig rulleomkrets, det er med 9.5% avvik nesten dobbelt av det som er lov å endre når det kommer til rulleomkrets. 

Her har forhandler tatt feil dekksett tror jeg. 

Var det jeg trodde også, så får ringe på tirsdag 🙂 Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo som @BGB skriver helt feil dekk til din bil @TorSim, men ble de sommerhjula levert til din fra fabrikken slik tro?

Jeg leste at du fikk bilen din levert med vinterhjul på, men ingen biler blir sendt fra fabrikken med noe annet enn sommerhjul. Vinterhjul er noe de ordner med hos den forhandleren en kjøper bilen (om en tar med vinterhjul i kontrakten), men da er jeg veldig nysgjerrig på hvilken hjul din bil egentlig ble sendt med fra fabrikken.........

Jeg tviler vel egentlig litt på det siden de tar i foran, så her er det ikke så enkelt å forstå hva som faktisk har skjedd, håper du kommer med en oppdatering etterhvert her @TorSim :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen ble kjøpt høst 2018 hos Møller bil. Fikk forhandlet meg til 19 tommers vinterdekk/felg, og 20 tommers sommerdekk/felg. Alt er derfor etterbestilt pga det var ikke dette de vanligvis leverer bilene med, sa de. Tok kontakt med forhandler på tirsdag, og de ordner opp på førstkommende fredag med rett dimensjon på dekkene 🙂. God service og ikke noe problem 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, TorSim skrev:

ikke dette de vanligvis leverer bilene med, sa de.

Merkelig utsagn, både 19 og 20 er svært vanlig på Kodiaq og kommer standard på flere varianter. 

Men godt at de ordnet opp kjapt, Møller gjør ofte det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...