Gå til innhold
Andreas G

[Løst] Ulyd i motor/gir


Anbefalte innlegg

Octavia 2014mod, 1.8tsi DSG

Motorlampe lyste plutselig i går når jeg kjørte hjemmefra. Bilen sto på tomgang mens jeg var på butikken. Når jeg kom ut etter 5min hørte jeg en voldsom viftereim-lyd og bilen jaget på turtall. Prøvde å ruse litt, men lyden endret seg ikke. Tok av aircondition og ingen endring. Når jeg derimot gasset på i gir og fikk motstand i girkassen stoppet lyden. Når jeg slipper opp gassen kommer den tilbake. Høres også ut som den forverres. HVA kan dette være?? Takker for innspill.

Endret av Andreas G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg kan så mye om dette, så ville jeg nok ha tatt en diagnose på hva motorlampen betyr før jeg hadde kjørt så mye mer og jeg ville i hvert fall ikke hatt høyt turtall på motoren før det var sjekket ut. Det for at det ikke skal kunne oppstå noen kostbare feil, i tillegg så kan motoren etterhvert også gå over i nødmodus, og dvs nesten ikke fremdrift i det hele tatt.

At ulyder i motoren forverres under kjøring (når gassen slippes opp) forsterker bare min anbefaling om å kjøre minst mulig og få den raskest mulig til et verksted, slik at feilkode(r) kan leses av og utbedres.

Lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...