Gå til innhold
Belsby

Sportline vs Scout vs L&K


Anbefalte innlegg

Hei

Har noen valgt Scout? Og hvorfor velge Sportline? Kanskje litt flåsete skrevet, men Kodiaq er uansett ingen sportsbil, så hvorfor ikke velge Scout med beskyttelsesplater under bilen? Bare spør , da jeg er i tvil selv. Bilene er vel like gode å kjøre uansett viss en velger justerbare dempere. 

Når en kjøper SUV, så er vel litt av vitsen å kunne kjøre på litt dårlig vei. Da er det genialt med beskyttelse under.

Eller er jeg helt på jordet?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke helt på jordet nei. Det kommer nok litt an på bruken til hver enkelt. Noen prioriterer Scout pga dårlig hyttevei, andre velger L&K eller Sportline for bybruk. Scout har vel også Bad Road pakke som standard, dette inkluderer sterkere dempere som tåler juling. I tillegg har den litt mer bakkeklaring (187mm mot 194mm).

Jeg synes Kodiaq Scout ser utrolig tøff ut, dog vi bestilte Sportline pga setene og sort optikk som ser veldig bra ut mot Velvet Red Metallic. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder «bad road» pakken, så ser det ut som at dette er kun  Scout som har. Ser ikke ut som dette kan velges på de andre modellene.  Når det gjelder seter, så ser sportline setene veldig pene ut. Men hvilke seter som er «best» å sitte i, sportline eller scout sine må vel testes ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den norske katalogen kan ikke Bad Road velges på andre modeller enn Scout nei. 

Min mening er at ingen av de andre setene måle seg med setene i Sportline. Men dette må jo man prøve ut selv naturligvis da folk er forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jo mye som @BGB skriver med behov og smak å gjøre.

Skal en kjøre mye på dårlige veier og trenger litt bedre beskyttelse under bilen og høyere bakkeklaring, så kan Scout utgaven være det rette valget. Den utgaven gir jo også et litt «røffere» utseende, men det blir ingen ekte offroad bil uansett, selv om den er litt mer beskyttet under og har en liten økt bakkeklaring. Det står noe i instruksjonsboken om hvordan bilen skal behandles og kjøres utenfor «allfarvei», og det gjelder uansett hvilken av utstyrsutgavene en velger.

Seter må du teste ut selv @Belsby, om det er forskjeller på setene i Scout og Style utgavene vet jeg ikke, mens for L&K sin del så er de av skinn. Setene i Sportline har et flott design og er kledd med Alcantara, men jeg har hørt noen som ikke er så fornøyde med utformingen her, jeg har ikke prøvet Sportline sine seter selv, så det har jeg ingen formening om, men de ser virkelig flotte ut etter min mening.

Når det gjelder det utvendige utseendet så deler jeg absolutt @BGB sin mening og oppfatning om at Sportline utgaven gjør seg veldig godt med de sorte detaljene.

Jeg er ikke så veldig godt inne i utstyrsutvalget på Kodiaq, men når det gjelder Superb så liker jeg absolutt best Sportline designet der også, men jeg ville nok likevel valgt L&K pga tilgjengelig utstyr og pris. Hvordan det henger sammen på en Kodiaq vet jeg som sagt ingenting om, så her må du nesten studere utstyr -og prislistene selv @Belsby. Og ikke minst velge den utgaven som passer best til ditt behov og smak :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...