Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Velkommen gjest!

Hvis du registrer deg vil du få mulighet til å delta i diskusjoner og laste ned filer. Du vil også få tilgang til medlemsfordelene dersom du når et visst antall innlegg.

BGB

Skoda Octavia IV

Recommended Posts

Hørte forhandleren nevnte noe om dette når jeg bestilte oljeskift herom dagen, så noe er på gang her ja :) 

Så litt på bildene i linken du la ved @BGB, og jeg ble vel ikke helt overbegeistret. Fint at hovedlys er tilbake i en enhet, men toppen av grillen synes jeg var altfor «stor og klumpete», den går jo et godt stykke utenfor fremkanten av panseret, og det synes ikke jeg var en designmessig perle for å si det slik.......

Ei heller synes jeg så mye om designet av baklykter, de synes jeg kunne blitt litt mer lik som Superb, ved at de også går litt inn over bakluken, for nå ble det en altfor brå avslutning på dem mot bakluken etter min mening. 

Men som tidligere, det er vel ikke sikkert at dette er det helt ferdige resultatet, og bil på bilder og bil live, har en tendens til å bli ganske forskjellig. 

Mulig dette var en type VRS utgave kanskje, for det så ut til å være en ganske stor spoiler øverst på bakluken når en ser på skyggen den lager, mulig det kanskje også er derfor grillen er såpass stor foran for å skille den litt ut, men det blir jo bare spekulasjoner selvfølgelig.

Ser frem til at det kommer noen flere bilder og flere specs på den nye Octaviaen etterhvert :) 

Baklyktene er tapet, så hele lykten vises ikke. Dette er nok en pre-produksjons modell så det endelige utseende på fangere osv er nok ikke på plass, RS modellen kommer nok ikke på en god stund etter at bilen er offisielt lansert.

VRS utgaven pleier jo å drøye litt ja, så der har du nok helt rett @BGB :) 

Håper i grunnen at det stemmer det du skriver om at baklyktene er tapet, så at det er fysisk er en litt større lykt. Liker vel i grunnen litt bedre designet på fronten til den litt mer bronsefargede bilen som vises på slutten av bildeserien, selv om jeg gjerne hadde sett at chromedetaljene hadde blitt erstattet med sort i stedet :) 

Har hatt en liten prat med en selger i dag, og det er snakk om å åpne for bestilling av Octavia IV allerede fra August/September dette året, bilene blir da selvfølgelig 2020 modeller.

Han hadde sett den ferdige modellen, og det var ganske store forskjeller i fra den eksisterende modellen. Her har Skoda fått merkbart friere tøyler fra VAG konsernet, og det samme gjelder for de andre kommende nye modellene (ikke FaceLift utgaver). For VAG har visstnok innsett at det er bedre å tape salg av Audi/VW til Skoda, enn at helt andre bilmerker tar salgene.

Så kommende nye Skoda modeller vil bli merkbart mer spennende, så etter hans beskrivelser for den nye Octavia modellen, så er nok ikke spionbildene øverst her helt identiske med den ferdige bilen. Men han kunne jo ikke si så mye om en bil som ikke er offentlig enda heller da, så vi får bare vente i spenning frem til høsten når den blir lansert :) 

Blir ikke helt overbegeistret for denne fronten her foreløpig i hvert fall, synes grillen blir litt for dominerende (men det kan jo forandre seg når en ser den live. Jeg likte ikke FL utgaven av Octavia 2018 modellen i starten heller, men det ble helt annerledes når en så den med egne øyne.

Synes dog den ser bedre ut her enn hva den gjorde som rød i den linken du la ut tidligere @BGB :) 

I profil synes jeg denne utgaven ser mye bedre ut enn dagens modell, den har skarpere linjer og spesielt bakre delen her likte jeg svært godt.

Er fremdeles der hvor jeg synes at det mangler noe ved baklyktene, de skulle ha godt innover bakluken i tillegg som de gjør på bl.a. Superb og Kodiaq.

Men det er vel fremdeles en litt kamuflert utgave dette her vil jeg tro, så en helt ferdig bil får en vel ikke se før den offentlig lanseres vil jeg tro :) 

Min subjektive mening er at jeg er glad for at de gikk bort fra de delte frontlyktene, det ser helt latterlig ut og jeg husker jeg var glad som hadde pre-facelift Octavia når faceliften kom. 

Forøvrig regner jeg med at nye Octavia på lik linje med Superb får LED Matrix som standard på alle modeller. 

Må ærlig innrømme at disse nyere bildene ikke var særlig pent! Fysj! Likte den rett å slett ikke! Bakenden og fronten gir meg nesten avsmak!  Fra siden, ser den nokså ok ut!

Godt jeg har det klassiske designet i bakenden og fra siden og nyere front. For den orginale Octavia 3 fronten blir litt 90-tallet! :)

Om nye Octavia blir slik som dette, blir det ihvertfall ikke noe fornyelse, totalt utelukket!

Kanskje det nærmer seg litt mer nå........?

https://www.zigwheels.com/news-features/news/2020-skoda-octavia-to-be-unveiled-in-september/34139/

Likte i hvertfall mye bedre bakparten på sedanen her enn tidligere postede bilder, uten at jeg vet om dette er det ferdige produktet. Håper det blir slik med tanke på hvordan baklysa er designet her, og at det selvfølgelig også blir ført over på stasjonsvogna også. For sedan utgaven regner jeg med at fremdeles ikke skal være en del av utvalget her i Norge..........

Edited by Superb lll

Personlig synes jeg "alle" endringer som gir en reel følelse av ny modell er positivt. Har 2018FL og liker fronten men bakparten er like kjedelig og intetsigende som tidligere modeller.

Her er det på 2020 friske tak å spore for bakparten og signaliserer da klart en ny modell. At den ligner på Superb forfra kan vi jo da leve med...

Er egentlig størst problem for Superb.

For flere år siden var likheten mellom disse  modellene min hovedgrunn til å ikke kjøpe Superb..

• Like 1

Enig med deg i det meste her @PaulusA 🙂

En modernisert mini Superb hadde ikke gjort noe, den har vesentlig mer moderne og litt skarpere linjer, bakparten på dagens Octavia er gammeldags og ganske så kjedelig.......

Reply to this topic