Gå til innhold
John83

1.9 TDI Tungstartet og rister i motbakke.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Tenkte å høre litt med dere her inne om noen har vært borti dette evt kan ha noen tips om hva jeg kan sjekke selv.

Det som er symptomene på bilen nå er at den er tungstartet i form av at den starter opp så dør den rett etterpå. da bruker den 10-15 sekunder  på å starte opp. Det skjer ikke om jeg bruker gass i det jeg starter opp. Da starter den fint.

En annen ting som har komt i det siste er at i motbakke i 5 gir, så kan jeg ikke gasse på for da begynner bilen å riste. Høres ut som motoren holderpå å dø. Dette retter seg hvis jeg girer ned til 4 gir. Så er ikke farten som er problemet. Men på turtall rundt 1500 i 5 gir.  Dette har nettopp begynt å skje. Da jeg har kjørt disse bakkene i flere år uten at dette har vært et problem.

 

Om det er noen som har tips til hva en kan sjekke eller har vært borti dette selv tar jeg gjerne mot tips. Bilen har nettopp vært på Eu kontroll for 2 uker siden med 0 feil.

Tenkte høre her å ungå å ta den inn på verksted om jeg ikke må.

 

Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nordavinden skrev:

Lenge siden du har skiftet diesel filter?

Den var inne på service for 4-5 mnd siden. Trudde filter skift var en del av servicen til mekonomen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja!, verkstedene er flinke å skrive regninger på service. Men det er meget flinke til å ikke alltid og gjøre det de skal eller "glemme" ting. Jeg ville ha prøvd å skifte dieselfilter å sett om det hjalp. Minte litt om tette dieselfilter, de symptomene du beskrev. Best å begynne med de enkle tingene først, er ofte de som er årsaken og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...