Gå til innhold
gordon

2018 1.8 TSI Scout


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har enn 2018 1,8 TSI Scout med motorvarmer.
I følge forhandleren er det ikke mulig å starte motorvarmeren fra app, må bruke fjernkontroll er tids uret inni kuppen.

Er det noen som vet om det finnes noen veier rundt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Superb lll skrev:

Webasto kan startes med medfølgende fjernkontroll, tidsinnstilles igjennom infotainment systemet og startes via Skoda Connect appen, det virker meget bra fra samtlige muligheter. :) 

Jeg har skoda connect appen på mobilen, men det står ikke noe om motorvarmer der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Webasto kan i tillegg også startes fra en knapp i dashbordet, men da må en jo fysisk inn i bilen for å betjene den knappen.

Det er viktig at det også er valgt oppvarming i innstillingene her på bilen (om det er oppvarming en ønsker selvfølgelig, for her kan en velge i mellom oppvarming og ventilasjon (kjekt på sommeren for å få sirkulasjon i kupéluften).

I tillegg så kan du jo slå av/på kjørevarmerfunksjonen, den har jeg aktivert vinterstid selv, men da bør du ha kjøreturer som varer i minimum 15 min. Spesielt om du har dieselmotor slik at brennkammer og sirkulasjonspumpe ikke soter igjen, da fungerer ikke webastoen om det blir gjort for ofte.

Webastoen bør brukes etter visse instruksjoner for at den skal fungere problemfritt og vare lengst mulig, dessverre så står det ingenting om (riktig) bruk av webasto i instruksjonsboken........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
2 timer siden, PaulusA skrev:

Kan det virke som at dette kom underveis i 2018/2019 modeller?

Jeg har heller ikke fjernstyring via mobilen.

Kjøpte min Octavia februar i fjor, og mener dette var ekstrautstyr:

CARECONNECT3ÅR

INFOTAINMENT1ÅR

Styrer da parkeringsvarmeren via app.

Er vel ikke mulig hvis bilen kom fra fabrikk uten dette...

 

Eller mener du Defa motorvarmer, altså elektrisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styring av webasto via opp. Er standard så lenge du har kjøpt vinterpakke på vanlig Octavia. Men, ble levert for første gang på biler produsert i/etter Mai 2017.. d.v.s 3-4 uker etter min ble produsert :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Marius skrev:

Styring av webasto via opp. Er standard så lenge du har kjøpt vinterpakke på vanlig Octavia. Men, ble levert for første gang på biler produsert i/etter Mai 2017.. d.v.s 3-4 uker etter min ble produsert :(

Men en er vel som @OmegaPO skriver avhengig av at en også har valgt Care Connect og Infotainment online når en bestilte bilen?

http://www.skoda.se/teknik/skoda-connect

Litt ned på siden her så står det litt om  Care Connect: Remote access

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hele pakka med Care Connect/ Info online osv. på min Scout fra i fjor og lurte på det samme. Dette er et eget tilvalg i utstyrspakken (i hvert fall i fjor) og krever hardware i bilen som ikke mulig å fikse i ettertid. Svar fra Skoda Norge support da jeg sendte epost om dette. Jeg har dieselvarmer i begge bilene, superb 2011 og i scouten og er fantastisk fornøyd med disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke dette har med noe tilvalg å gjøre @virrer, for jeg har ikke bestilt dette ekstra. 

Jeg bestilte kun,

  • Vinterpakke ( som inneholdt Webasto, oppvarmede bakseter og delingsnett )
  • Care Connect 3 år

Bilen ble bestilt 15. Mars 2018, og bilen ble produsert i uke 23.

Så jeg har mer tro på at etter en viss produksjonsuke i 2018, så ble det std med styring av Webasto via app, såfremt at det også er bestilt bestilt Care Connect og en har Infotainment online i tillegg.

Endret av Superb lll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...