Gå til innhold
Octavia

Havarert turbo


Anbefalte innlegg

Bilen er kjørt tomt for olje, ble parkert og starter men masse hvit røyk ut av eksos. Turbo hadde visst havarert. Men, det var spon i bunnpanna, kan dette komme av turboen? 

Tenker om det er "vits" å koste på ny overhalt turbo om det muligens kan være mer skada. Står på verksted nå, ville tro de kunne si mer om dette, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en motor er kjørt tom for olje, så er det ikke bare turboen en bør frykte har havarert. Det siste en bør gjøre er jo å starte motoren på nytt når den er tom for olje, det kan kun resultere i enda større problemer og mer kostbare reparasjoner.

Spon i bunnpanna kan komme fra hvilke som helst motordeler som ikke har fått smøring, og er en virkelig indikasjon på at motoren ikke bør startes i det hele tatt!

Noen mekaniker er jeg ikke, men dette høres etter min mening ganske kostbart ut, uten at jeg sitter med fasiten på dette. Jeg hadde i hvert fall ikke kjøpt en eneste ny del, før det var konstatert hvilke problemer som har oppstått med kjøring uten olje, en havarert turbo kan dessverre være ditt minste problem..........

Ting kan også oppstå i etterkant av dette, så om det er en bil/motor som er verdt en reparasjon, så ville jeg i hvert fall ha fått en kvalifisert person til å se på dette og gi deg en skikkelig diagnose på hvilke problemer som dette kan gi deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...